Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio Virker ikke. Vw Passat 1999

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio Virker ikke. Vw Passat 1999

    Hei..!

    Jeg er ikke den som bruker Radio så mye, men syns det er kjekt og ha noen ganger..

    Men problemet er at radioen ikke virker..

    Antennekabelen er festet godt bak på spilleren, og jeg har prøvd og bytte ut den pinnen på taket(kan skru av og på).

    Noen måte og måle med multimeter fks om det er noe kontakt ?

    Syns det er rart at en kabel bare slutter og fungere når den lagt opp orginalt og aldri blir berørt..



    Bil: VW Passat 1999 Modell
    Spiller: Alpine 117ri


    Morten

  • #2
    Har du uoriginal spiller? Isåfall har du koblet til antenneforsterkeren? (rekner med at du har det i bilen)

    Comment


    • #3
      har uorginal ja. Alpine 117ri. Hvor er den antenneforsterkeren da? Er kun antennekabelen bak der..

      Comment


      • #4
        Viss du har antenneforsterker må den blå ledningen på spiller kobles til.
        Originalspiller gir strøm til antenneforsterkeren, men ved oppkobling av uoriginal spiller, får ikkje antenneforsterkeren lenger strøm. (uten at man kobler til den blå ledningen til ein ledning i bilen)
        Meir veit ikkje eg.

        Comment


        • #5
          åh nå lærte jeg noe nytt kanskje det er det som er problemet.. Men det er jo remote kabelen det da.. Jeg får se en gang til bak der da.. TAKK!

          Comment


          • #6
            Det kan godt være at den ledningen er i pluggen som var i originalspilleren.

            Comment


            • #7
              Om du fortsatt ikke får liv, er det mulig koplingen mellom kabel/antenneholder som er defekt, Har sett det på flere Audi a4 fra 97-01..

              Comment


              • #8
                Originally posted by golfnos View Post
                Om du fortsatt ikke får liv, er det mulig koplingen mellom kabel/antenneholder som er defekt, Har sett det på flere Audi a4 fra 97-01..

                Åja, ok, det er vel sant

                Men det jeg ikke skjønner.. Hvordan kan en kabel bare bli defekt av og ligge i ro, isolert under taket uten at noen har sjangs til og ta på kabelen engang..?

                Comment


                • #9
                  Det har jeg også stusset på Siste gangen var 01 modellen til en tante av meg. Der var det irr i koplingen. Bilen har aldri vært mer fuktig en normalt og bare gått 120000km, så ikke godt å si gitt

                  Comment


                  • #10
                    ahh ! sikkert noe sånt til meg og da...æsj
                    Skal ikke tåle noe mye ting nå til dags...

                    Comment

                    Working...
                    X