Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fontsett problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fontsett problemer

    Hei. Kjøpte nettopp Ground Zero GZIC 525X frontsett til min E46. Koblet opp på den ene døra, og brukte de originale kablene. Lyden ble svak, og lyden i den andre døra (originalt) var myemye bedre. Hva kan være galt?

    Koblet + på diskant og + på mid sammen, samme med -
    Fant ikke ut først hvilken av originalkablene som var + og -, men lyden blir den samme uansett hvilken jeg kobler i :-(
    Last edited by Fredrik; 26-08-2012, 22:16.
    BMW E46 - 320i 1999
    Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

  • #2
    Kanskje de er mindre følsomme og/ eller høyere ohm verdi?
    ?

    Comment


    • #3
      Ville vært rart om noe original stereo fra 1999 har mer følsomhet og lavere ohm verdi enn en ny fra 2012?

      Prøvde den ene 6.5" på hjemmekinoen, og funket som bare det. De kablene som var i bilen var noe 1mm2 strømkabel, altså vanlig rund. Noe sier meg at det er noe rart mellom denne og spilleren. Noen ideer?
      BMW E46 - 320i 1999
      Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

      Comment


      • #4
        Kan se ut som at bilen har ett delefilter enplass, isåfall er det to delefiltre etter hverandre, kan dette ha noe å si?
        BMW E46 - 320i 1999
        Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

        Comment


        • #5
          Ja det roter til alt, anbefaler heller å legge nye høyttalerkabler enn å bruke "sytrådene" som er originalt..

          Comment


          • #6
            Skal prøve å koble de på rett på spilleren, å se om det blir bedre. Hvis ja, legger jeg nye kabler. Så på kablene i frontdørene, så nesten umulig ut! Må jo av med alt :-p noen tips?
            BMW E46 - 320i 1999
            Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

            Comment


            • #7
              Letteste er vel å tre nye høyttalerkabler inn gjennom gjennomføringen i døren..(der original-høyttalerkablene går)
              Evt. kan du jo feste nye kabler i de gamle, og så dra dem fra døra og inn i kupe'en på den måten?

              Skal til med det samme selv ganske snart :P kan ikke si jeg gleder meg FOR mye til selve trekkingen selv..

              Comment


              • #8
                Du vil nesten alltid oppleve at det spiller lavere om man bytter ut orginale høyttalere med nye. Det er fordi de orginale er svært pinglete/lett laget og krever derfor svært liten effekt for å gi ok lyd. Ettermarkedshøyttalere er bygget med langt høyere effekttålighet og er mer robuste. Derfor spiller de også lavere ved tilført samme effekt.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Har virkelig klådd meg godt i hodet i det siste, og skjønte ikke hva grunnen var. Har søkt på google i dagevis uten svar. Så du mener at jeg trenger en forsterker for at det skal funke? Mener at mange kobler opp enkle høyttalere på spilleren og får ok lyd? Koblet jo opp ett komponentsett i den ene døra, og lyden ble helt jævlig (lav og svak), så fordi om det bare var en side, var det for lite effekt?


                  Evt. så blir det en ny 4 kanaler, og jeg trekker nye kabler bak, og bruker stock framme. Framdørene skal vist være svært vanskelig å trekke nye kabler fra, man må borre ett hull, eller omkoble en molex kabel etc. Hadde det bare vært å trekke igjennom, ville jeg ikke tenkt på det engang.

                  Noen tips? :-))
                  Last edited by Fredrik; 26-08-2012, 22:16.
                  BMW E46 - 320i 1999
                  Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du absolutt skal legge nye kabler, så trenger du jo ikke å trekke de gjennom dørene først, kan jo bare legge det litt åpent i luften og prøve. Hvis du har en dårlig spiller og litt mer tungdrevne høytalere enn de som står i orginalt så kan det spille dårligere som Bilstereosenteret sier, da de nye er litt mer tungdrevne og trenger med tilført effekt. Har selv en e46, og jeg syns ikke kablene til høytalerene så pinglete ut, og har ikke byttet de selv. Syns det virker som mye styr egentlig og komme til alt, så...
                    Jeg ville prøvd å bytte spiller/kjøpt forsterker Har du kjøpt nye høytalere er det jo nesten garantert at de ikke spiller dårligere enn noen som står orginalt i en 13 år gammel bil for og si det sånn.

                    Comment


                    • #11
                      Tenkte å på kjøpe en liten forsterker, enten RF r4004d (75rms i 4ohm) eller jbl gto 1004 (100rms i 4 ohm) :-) kjøper disse fra usa
                      BMW E46 - 320i 1999
                      Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

                      Comment

                      Working...
                      X