Announcement

Collapse
No announcement yet.

dårlig lyd i aktiv sub med hi-low signal adapter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dårlig lyd i aktiv sub med hi-low signal adapter

    Hei.. Jeg har en 2011 impreza diesel som jeg har satt en sub i..

    Orginal spilleren er en 2-din clarion spiller uten low utgang, så jeg ble anbefalt å kjøpe med en hi-low adapter med phono utgang (se link nederst) å bruke på høytaler ledningene. Spilleren har ikke noe avansert justering på noe vis heller. kan sku ut spilleren å se på typebetegnelse, hvis ønskelig (står ingenting på fronten)

    Problemet er at jeg syns den tar med seg for mye lyd i subben eller om det er støy..

    Blir mye å lese desverre, men håper noen gidder å komme med tips

    Den virker extrem kresen på bassen, men trøkker rent og greit når sangene har bass innenfor en hvis frekvens (typisk dance,trance sanger)

    Kjøpte aktiv sub fordi den var gaske kompakt, men det som er rart at den bare kan justeres 80hz - 200 hz maks.. er ikke 80hz litt høyt? alle forsterkere jeg har hatt før går ned til 30-40hz.. å mener jeg har satt de godt uder 80hz for å få renere slag i bassen å ikke så mye mellomtone

    vet ikke om det er pga løsninga med omformer, eller om det er dårlig forsterker/lite justeringsmuligheter på subben, men er plaga av romling å urein bass i fks. rock/pop sanger og bass som ikke er nede på trance/hiphop nivå..

    har prøvd alle mulig justeringer på spiller og sub, og har drivi mye med det før, men denne får jeg ikke bra.. har ohma jording å det er bra å..

    kjøpte det på tv boden på svinesund å de selger det elementet løst også å det kostet like mye eller litt mer som alpine E10 elementet, som bruttern har, men det låter mye penere, så tror ikke det er elementet sin skyld heller..

    Har også merket at gain må stå veldig lavt. kansje 25-30 % av max ellers blir det helt forvrengt selv om bass på spiller står på (-)5 av -8 til + 8
    Det går ogsså en hårfin grense der bassen er veldig lav (uten støy) og før den låter mer (men støyer) når jeg justerer på gain skruen (ved musikk uten dyp bass)..

    Tips?

    produktene:
    subb: http://www.mac-audio.de/index.php?id=3399

    omformer: [http://www.connection.eu/index.php?l...ories&view_c=9
    Last edited by Glenn87; 16-08-2012, 12:07.

  • #2
    Testet med høynivåinngangen som er originalt i subben? (hadde nok ikke trengt å kjøpe utenom).

    80Hz er normalt, ville nok holdt den der..

    Hvor har du jordet?
    Står suben og "slår" litt om du pauser musikken også?

    Gain er forskjellig stilt fra spiller til spiller/høynivåinngang pga forskjellig volt, helt normalt med 25-30%..

    Comment


    • #3
      Originally posted by Johan View Post
      Testet med høynivåinngangen som er originalt i subben? (hadde nok ikke trengt å kjøpe utenom).

      80Hz er normalt, ville nok holdt den der..

      Hvor har du jordet?
      Står suben og "slår" litt om du pauser musikken også?

      Gain er forskjellig stilt fra spiller til spiller/høynivåinngang pga forskjellig volt, helt normalt med 25-30%..

      Ja jeg har testet med det også, hørtes i grunn helt likt ut. Nei når jeg stopper musikken så stopper subben også.

      jeg jordet i et punkt under matta i bagasjen.. det er en 8mm festebolt til et deksel av noe slag (ubehandlet sådan) ohma mellom - polen på subben og den bøylen som låser bagasjerommet (for den var helt fri for lakk og så ut til å være god jord. (målte 0,1 - 0,13 ohm) prøvde også å holde en grov kabel intil - polen og bort på bøylen for å få enda mer kontakt med jord men det hjalp ikke noe.

      Forsterkeren er jo ikke akkurat stor, så skulle tro det er godt med jord.. har brukt 20mm2 kabler også.

      Ser mange rundt på forkjellige sider, skriver at de ikke liker å ha høyere enn 70hz.. osv.. ?

      vanskelig å forklare lyden, men på musikk uten "god bass" så blir lyden i subben veldig monoton å slitsom, eller nesten borte hvis jeg setter gain litt ned.
      Det virker akkurat som frekvensen står for høyt, for med en gang jeg toucher frekvens rattet så øker støyen proposjonalt med justeringa, så det er akkurat som den ville gitt seg bare jeg hadde fått vridd den litt til ned.
      Last edited by Glenn87; 16-08-2012, 13:34.

      Comment


      • #4
        Da har jeg funnet ut at det låter dårlig pga, omformer opplegget.. Har bestilt meg en jvc head unit, så jeg får det bra.

        Men er det noen som vet hva den lille hvite kontakten er til? den store 20 pins kontakten er vel strøm og høytaler osv..

        Når jeg finner sånne iso overganger til bilen på nettet, ser det ut til at det bare er den 20 pins kontakten som blir tatt med..

        Noen som vet? Det er ikke til usb for det er en annen kontakt.

        Passer den lille evt rett i den nye spilleren?

        Comment


        • #5
          tror ikke noen av dem passer i orig spiller iso. Ta kontakt med f.eks Bilstereosenteret og hør om de har adapter Iso..

          Comment


          • #6
            Ja jeg fant det ut i sta.. den lille er aux in og sub ut.. trenger ikke bruke den, så spiller ingen rolle

            Comment

            Working...
            X