Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bassproblem etter å ha prøvd AutoTA på p88rs2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bassproblem etter å ha prøvd AutoTA på p88rs2

    Hei, fikk akkuratt igjen spilleren min fra rep, etter at skjermen begynte å kutte etter 2 dager i bruk.

    Koblet opp spilleren og tenkte å prøve ut å se åssen AutoTA funket, og etter det så har bassen blitt no fryktlig svak iforhold til før, trøkker ikkeno særlig i heletatt. Prøvd å ta AutoTA av i innstillingene men ikke noe av det hjelper og kan heller ikke se noe annet har endret seg som skal gi en så stor forskjell.
    Har prøvd å nullstille spilleren uten hjelp.

    Noen som kan ha peiling på hvorfor det er sånn?
    LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

  • #2
    AutoTA justerer vel også EQ og muligens nivå på de forskjellige utgangene, slik at du får en flat frekvensrespons. Jeg ville sjekket om EQ er skrudd ned på de lave frekvensene først
    Olav L.
    Volvo 740 GLT -90

    Comment


    • #3
      Sjekket å så over EQ men alt virket slik som jeg hadde satt det, men kan prøve igjen. Men jeg prøvde for morro skyld å sette den på superbass + loudness on men likevell var det ikke i nærheten av det trykket jeg hadde føre jeg begynte å kødde med AutoTA
      LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

      Comment


      • #4
        du har ikke to subber på forskjellige kanaler og den eventuelt kan ha snudd fasen på den ene subben? isåfall vil du nesten ikke få bass i det heletatt.

        En ting til som kan ha skjedd er at fasen på subben er snudd i forhold til midbassen, dette vil også gjøre at du mister endel lydtrykk.

        Comment


        • #5
          Har 2 subber men alt er koblet på samme kanalen. Får se litt nærmere på det imorgen. Eventuellt se om jeg får gitt dere litt mer informasjon av hva som står på settingsa så kanskje noen av dere skjønner hva som gjør at det plutsleig blei sånn.
          LIB ¤ Pioneer ¤ dynaBel ¤ Apollo

          Comment

          Working...
          X