Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamostøy hjelp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynamostøy hjelp?

    Hei!

    Har surra i bilen en stund nå i et dårlig forsøk på å få fjerna den dumme dynamostøyen

    Har en Pioneer AVH-6300BT spiller med signal kabel av denne typen som er lagt på førersiden av min E46.
    Signalkabelen ligger helt for seg selv (høytaler-, strøm- og rem-kabler ligger på andre siden).
    Bak går signalkabelen inn i en Mosconi 6to8 DSP som vidre går med noen korte (og billige) signalkabler inn i en Mosconi AS100.4. (har også prøvd å koble vekk DSP'en og kjøre signalkablene fra spilleren rett i ampen)

    Har fulgt et tips av Joakim Skovlund og lagt en jordingskabel fra spilleren og bak til batteriet jeg har bak som forsterkerene også er jordet på. Men ikke noe hell.


    Noen som har noen forslag hva jeg kan gjøre for å få fjernet dette?
    mail
    skype
    pm

  • #2
    viss du kobler fra signal kabelen fra dsp til forsterker er støyen der enda?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Originally posted by HLS View Post
      viss du kobler fra signal kabelen fra dsp til forsterker er støyen der enda?
      som jeg skrev i første inlegget så har jeg prøvd og resultatet er akkurat det samme
      har også prøvd annen forsterker og annen spiller.

      når jeg skrur av spilleren (tar av panelet) så blir støyen mye høyere, men den forsvinnner igjen så fort jeg setter tilbake panelet og slår spilleren på igjen.

      noen tips?

      slike støyfiltere er vel bare tull?
      støykondensator på dynamo?

      har det noe å si om jordingspunktet muuuuligens er litt dårlig når batteri, forsterker og spiller er jordet på samme sted? (tror ikke det, men er bare ikke helt garantert 100% sikker på at det er bra )
      mail
      skype
      pm

      Comment


      • #4
        hmm, hvor har du jordet? pussa vekk lakk? prøvd å jorda spillern anne plass?

        finnes jo støykondensator for å ha på spillern (mn det vill sikkert ikke hjelpe med ditt problem)


        det kan være diodebruka i dynamoen som er gåen, har ikke hatt problemer med at bilen "tapper" seg for strøm når den står over tid?
        Last edited by HLS; 06-08-2012, 00:44.
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          Originally posted by HLS View Post
          hmm, hvor har du jordet? pussa vekk lakk? prøvd å jorda spillern anne plass?

          finnes jo støykondensator for å ha på spillern (mn det vill sikkert ikke hjelpe med ditt problem)


          det kan være diodebruka i dynamoen som er gåen, har ikke hatt problemer med at bilen "tapper" seg for strøm når den står over tid?

          Har ikke lagt merke til det nei, er ikke ofte den står særlig lenge heller da
          Lengste den har stått på lenge er 5 dager for en ukes tid siden

          Har jordet i reservehjulsbrønnen på en skrue som stod der. pussa vekk det som var og var relativt blankt og fint der etterpå, men vet ikke om det var et "godt" jordingspunkt
          mail
          skype
          pm

          Comment


          • #6
            nå vet jeg ikke hvordan bolt du har festet jordingen til, mn siden du tviler på hvor god jordingen din er,

            så ville anbefalt å flyttet det til bolten som fester belte bak(ikke lange omveien) funker som oftest bra som jording.
            Last edited by HLS; 06-08-2012, 01:16.
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

            Comment


            • #7
              Du har ikke brent rca utgangen på spilleren da? Siden du ikke har hatt utjevningsforbindelse mellom forsterker og spiller. Ofte er forsterker minus bedre en spiller minus og da vil spilleren ta minus også ifra rca kabelen.

              Comment


              • #8
                Originally posted by fmpetters View Post
                Du har ikke brent rca utgangen på spilleren da? Siden du ikke har hatt utjevningsforbindelse mellom forsterker og spiller. Ofte er forsterker minus bedre en spiller minus og da vil spilleren ta minus også ifra rca kabelen.
                Kan slikt måles?
                Kristiansand Motorforum
                http://krsandmotorforum.net

                Comment


                • #9
                  Originally posted by fmpetters View Post
                  Du har ikke brent rca utgangen på spilleren da? Siden du ikke har hatt utjevningsforbindelse mellom forsterker og spiller. Ofte er forsterker minus bedre en spiller minus og da vil spilleren ta minus også ifra rca kabelen.
                  Har prøvd med en annen spiller (P88RSII) og problemet er fortsatt der.

                  Støyen kommer selv om RCA kabelen ikke er koblet til forsterkeren(whaaat?)
                  virker rart?
                  mail
                  skype
                  pm

                  Comment


                  • #10
                    Prøvd og bytte rca kabel? Kan jo Evt prøve og koble en rca/jackkabel rett i forsterkeren og bruke mp3 spiller direkte. Kan jo være defekt signal inngang på forsterkeren også. Kan jo prøve og jorde den ytre delen av kontakten på rca kabelen. Se om det blir bedre da.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by fmpetters View Post
                      Prøvd og bytte rca kabel? Kan jo Evt prøve og koble en rca/jackkabel rett i forsterkeren og bruke mp3 spiller direkte. Kan jo være defekt signal inngang på forsterkeren også. Kan jo prøve og jorde den ytre delen av kontakten på rca kabelen. Se om det blir bedre da.
                      Har også prøvd annen forsterker (glemte å si) og var fortsatt støy. (soundstream reference 4 kanaler)

                      rca kabelen har akkurat vært byttet i forsøket om å fjerne støyen.
                      kan ikke skjønne hva det er.
                      mail
                      skype
                      pm

                      Comment


                      • #12
                        Vis du har litt kabel liggende ville jeg lagt en kabel direkte fra batteri, trenger ikke være tjukke kabler. både pluss og minus. For og se om det er minusen din som er dårlig. Det optimale er jo og ha en minus og pluss fra batteri.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by fmpetters View Post
                          Vis du har litt kabel liggende ville jeg lagt en kabel direkte fra batteri, trenger ikke være tjukke kabler. både pluss og minus. For og se om det er minusen din som er dårlig. Det optimale er jo og ha en minus og pluss fra batteri.
                          alt av kabler er direkte fra batteriet.
                          men mulig batteriet er jordet dårlig (selv om jeg tror ikke det)
                          men om det er det så skulle jo ikke det hatt noe å si på støyen i og med at jordingspunktet for spiller, forsterkere, dsp og alt som er er jordet direkte i batteriet. (eneste som ikke er direkte på batteriet er strøm til spilleren, men kan ikke skjønne at den skulle være "dårlig"

                          har et odyssey 2150 bak og koblet fra syrebatteriet forran.
                          mail
                          skype
                          pm

                          Comment


                          • #14
                            Kan jo være noe feil med dynamoen. For problemet er borte når bilen ikke går?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by fmpetters View Post
                              Kan jo være noe feil med dynamoen. For problemet er borte når bilen ikke går?

                              Er ikke noe problem når bilen ikke går nei, men det ville vel vært rart og det da
                              Hvis noen har noen forslag så kom med dem er åpen for alle forslag (desperat hehe)
                              Last edited by Lopas1; 06-08-2012, 16:07.
                              mail
                              skype
                              pm

                              Comment

                              Working...
                              X