Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DEH-88rs2 problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pioneer DEH-88rs2 problem

    Heisann!
    Er ny her, så kan da begynne med å si at jeg har en BMW e46 04 mod, med noe behov for lyd oppgradering.

    Til å begynne med, så har bilen denne spilleren, og jeg har lite greie på instillingene, men vet vertfal at mye mangler!

    Kan ikke skru sub av og på, ennå jeg har sub bake med signalkabel fra sub uttak, har heller ingen mulighet til å skru FRAM/BAK på lyden, er noe meget snålt, sjekket filmklipp på youtube hva som er på menyen.
    Har da lite i forhold, noen råd om hva det kan være?

    Beklager men spilleren var bare så avansert for meg :S

  • #2
    foreslår at du selger den til meg og kjøper deg en mindre avansert hehe..

    Har du brukermanualen? Står greit forklart der..

    Comment


    • #3
      Hahaa, ja det hva det ja Har lastet ned en manual, sto på svensk men var noe forståelig, fikk ikke helt tak i situasjonen med min da, kan jo ta en bedre titt.

      Mulig at noe kan være feilkoblet? kanskje tilbakestille noe eller bryte "lagringen"
      Har nettopp kjøpt bilen, så vet altså ikke hvordan ting er blitt gjort

      Her er ett videoklipp jeg tok nettopp.
      http://www.youtube.com/watch?v=xyQTkqdcsCU

      Sammenlignet med http://www.youtube.com/watch?v=XtSEr...eature=related
      Bare hopp til 2:44 for å se lyd innstillingene
      Last edited by eriksen76; 02-08-2012, 02:09.

      Comment


      • #4
        Norsk?
        http://docs.pioneer.eu/Manuals/DEH_P...rceLanguage=no
        Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

        Comment


        • #5
          Det som er forskjellen her er at din spiller står i avansert modus og den på den andre videoen i normal/basic. Er vel en bryter bakpå spilleren mener jeg, som kan stå enten i standard eller network (enkel vs avansert). Standard er front/rear/sub, du har den i network som er høypass/bandpass/lavpass, eller diskant/mellomtone/sub for å si det på en annen måte.
          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

          Comment


          • #6
            Stemmer det.. på P88RS (1) så var det en bryter på venstre side, spilleren må ut og på siden så ser du en svart tapp.

            Få dratt om den til normal så skal du se menyene endrer seg Men kan også være en grunn til at den stod på dette, har du sjekket hvilket anlegg som sitter i bilen nå? Forsterkere, sub, element?

            Men å ha den på avansert å kjøre aktiv deling så får du krystall klar lyd og muligheter til å stille inn helt rått

            Comment


            • #7
              Nååå skjønner jeg hva som foregår ja kunne ikke skjønne hva forige eier hadde drevet med. Har jo harman/kardon i bilen, det drives jo av egen forsterker. Men har vert koblet til egen før, så har vel spilleren vert delefilteret jeg har koblet over på.original forsterkeren da.
              Ikke rart jeg plages med signalkablene der bake! Hehe..
              Høytalern skal byttes ut, så får se på bruk av egen forsterker senere da

              Takker for hjelpen
              Last edited by eriksen76; 02-08-2012, 11:43.

              Comment


              • #8
                Har tatt frem spilleren, og der var "Network" og "Standard" , satt den i standard, men ingen forskjell, må jeg kutte strømmen eller vente en stund med tenningen av?
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  må kutte strømmen

                  Itillegg er det valg inne på meny som du kanskje må stille på.. holder inne høyre joystck når den står av (tenning på men i standby) så blar du litt. der inne velger mellom stnd, 2veis og 3veis. sitt den på normal/stnd.

                  Comment


                  • #10
                    Takker og bukker Der var den i Standard ble merkbart mye finere lyd i bilen, og innebygd sub i hatthyllen begynte å spille! og ikke verst med det, men jeg fant AUX inngang jeg ikke viste jeg hadde

                    Men jeg fant ikke den der innstillingen du nevner om 2, 3 veis osv

                    Comment


                    • #11
                      Holder høyre joystick inne når den står i standby, så blar du deg igjennom menyen Husker ikke hva det den funksjonen het, er 1år siden jeg hadde sånn selv :P

                      Men der inne aktiverer du også Aux inngangene og kan stille på masse andre kjekke ting.

                      Comment


                      • #12
                        Ja fant AUX tidligere men ikke det andre, men resultatet ble vertfall myye bedre lyd.
                        Da blir BSW Stage 1 oppgraderingspakke til H/K anlegget neste

                        Comment


                        • #13
                          Tror den innstillingen kun er på P88RS (1)

                          Comment

                          Working...
                          X