Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finne dårlig forbindelse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Finne dårlig forbindelse?

    Hei
    Jeg har litt problemer med anlægget i min Nissan Micra '96 som jeg håber at noen kan hjælpe mig til at løse.
    Problemet er at højtalerne i højre side stopper med at spille en gang imellem. Det sker ofte når jeg kører over et bumb på vejen. Så jeg vil umiddelbart tippe på at der er en løs forbindelse et sted. HVordan finder jeg ud af hvor fejlen er? Kan det måles på en aller anden måde?

  • #2
    om det er mellom spiller og dør, så kan du bruke multimeter..

    Da må du i tilfelle ha "hurtigkopling" mellom bil og dør som du kan kople av og måle mellom spiller-kopling og kopling-høyttaler i døra.
    Men det er godt mulig du ikke får noe feil på disse målingene siden det bare oppstår av og til.

    Har du hatt ute høyttaleren og sett at ikke tilkoplingen er løs?

    Comment


    • #3
      Jeg tror ikke det er en løs forbindelse i højtaleren, for det er både den store højtaler i døren og den lille i A-stolpen (Det er vel en diskant?) der falder ud. Derfor må den dårlige forbindelse vel ligge et andet sted end i højtaleren.
      Jeg har haft radioen taget og tjekket at alle samlinger er i orden ved den. Ledningerne var oprindeligt bare viklet løst sammen og tapet for at holde dem sammen. Det skiftede jeg ud med ordentlige samlinger, men det hat ikke hjulpet.
      Det lyder som om et multimeter er sagen, så jeg må prøve at få fat i sådan et.

      Comment


      • #4
        Nu har jeg tjekket litt mere og er kommet frem til at fejlen må ligge i selve spilleren. I hvert viste det sig at da jeg tog den ud og sad og trykkede bitte liten på den, stoppede og spillede høytaleren i venstre side.

        Går det an og koble høytalerne i både venstre og højre side til samme udgang på spilleren? Den ene udgang virker fint, så det vil løse problemerne med at den ene side falder ud?

        Comment


        • #5
          det går an, men du vil bare spille i Mono da.. Kan hende spilleren vil kutte pga lav motstand om du spiller høyt også.

          Comment

          Working...
          X