Announcement

Collapse
No announcement yet.

+ og - på høyttalerkabler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • + og - på høyttalerkabler

    Hei!

    Har kjøpt meg en Mosconi Gladen one forsterker med et såkalt plug and play adapter for oppkobling. Høyttalerledningene er ensfarget hvit og grå, samt hvit med svart strek og grå med svart strek. Har søkt på Google og noen skriver at den med svart strek er minus, mens andre skriver at den ledningen som er merket er pluss, ergo er jeg like langt !

    Er det noen som vet hva som er hva??

    På forhånd takk for svar

  • #2
    Vanligvis er vel den med svart strek på minus, men på andre siden så spiller det ingen rolle så lenge du kobler det konsekvent på alle høyttalerene.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Om du vil være på den sikre siden, uten at du snur fasen.
      Så kan du ringe Dynabel og spørre.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #4
        Takk for svar

        Må nok ringe til Dynabel ja, men klarte ikke å vente så jeg prøvde meg med svart strek på minus...fikk lyd...men det var mye susing og det var bare fronthøyttalerne som virket, suben var også helt død.....mulig det bare er noe innstilling på selve forsterkeren, men siden jeg er helt grønn så må jeg vente til i morgen.

        Det jeg tenkte med dette oppsettet var å oppgradere lyden i min audi a4 uten å legge opp nye høyttalerkabler, planen var at den originale forsterkeren skal fortsatt drive bakhøyttalerne, mens den nye Mosconi Gladen one 120.4 skal drive frontsettet, samt sub som jeg også har kjøpt...hehe foreløpig kan jeg vel trygt si at det ikke er noen oppgradering

        Comment


        • #5
          Svart strek er som regel minus ja.

          Er vel ikke noe anlegg med innebygs forsterker i bilen originalt som du har koblet deg innpå?
          Høyttalerkabler er koblet fra spiller?

          Comment


          • #6
            På en toyota avensis var den med sort strek +.

            For og finne fasen neste gang, ta et 1,5v batteri på høyttalerledningen og se hvilken vei membranen beveger seg(kan bruke et 9v også)
            Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

            Comment


            • #7
              Har ikke fått med meg at det var flere svar her, derfor stillhet fra min side

              Svart strek var minus

              med god hjelp fra Joakim fikk jeg dette til å funke, var bare en del innstillinger på forsterkeren som måtte gjøres.. Nå er det mye mer power enn den originale forsterkeren.

              Har ikke hørt om dette batteritrikset før, må sikkert bruke det når jeg skal bytte høyttalerne framme, siden jeg skal bruke de originale kablene og aner selvfølgelig ikke hva som er hva er heller

              Comment

              Working...
              X