Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegget "friket ut"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegget "friket ut"

    I natt, kjørte jeg hjem og spilte en rolig sang på lavt volum. Var så vidt det kunne høres.
    Plutselig så begynner subbene å lage en utrolig høy tone som "låste" seg. Ikke noe bass-dunking, bare en kontinuerlig HØY tone som jeg aldri har hørt før.
    Noe lignende som når man spiller en test-cd.
    Nyttet ikke å skru ned på volum, men måtte slå av spilleren.
    (Noe lignende dette: http://www.youtube.com/watch?v=RBd8v...feature=fvwrel )


    Har hatt anlegget urørt i noen mnd nå, men sjekket over koblinger og slikt. Alt så greit ut.
    Prøvde å spille noen andre sanger og da funket det fint.
    Har ikke prøvd å reprodusere dette, for jeg aner ikke om hvor skadelig dette fenomenet er
    Last edited by Tommy.R; 05-08-2012, 18:18.
    B2 A U D I O

  • #2
    En slik lyd kan gjerne komme om en signalkabel sitter dårlig, eller har brudd i den ene lederen.

    Ville gått over alt av signalkabler og sjekket ledningene/pluggene/koblingene.

    Comment


    • #3
      Jeg har sjekket rundt på koblinger, tatt ut og renset litt. Det var ikke noe synlig som gjorde det til. Og alle kablene er nye fra i vår, ikke at det betyr at det ikke er noe feil med de nå så klart.
      Prøvde å reprodusere problemet idag, men det kom ikke. Kanskje det hjalp å tulle med kablene litt.
      B2 A U D I O

      Comment


      • #4
        Oppdatere denne denne: Par dager siden kjørte jeg på en dårlig grusvei, og da bakhjulene slo ned i et av hullene så kom lyden igjen. Skjønte med en gang at det måtte være dårlig kontakt. Parkerte, løp bak og vrikket på rca-kablene..og ta-daa.. viste seg å være rca-kablene som gikk mellom begge mono-blokkene.
        Kjapt bytte så var det bare fryd igjen.
        B2 A U D I O

        Comment

        Working...
        X