Announcement

Collapse
No announcement yet.

Odyssey 2150?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Odyssey 2150?

    Hei der, har satt inn et Odyssey 2150 i bilen og bruker kun det. Når jeg spilte opp med min Mosconi Zero 1 og noen elendige subber, så virket det som batteriet ikke klarte å levere nok effekt og frontsettet begynte å skurre/kutte og bassen kutta. Helt til jeg skrudde ned volumet igjen. (kan også nevne at ABS og ASC lampa begynte å lyse også, men det er vel fordi bilen ikke får nok strøm regner jeg med)

    Nå har jeg koblet over til mitt gamle syrebatteri og da funket det bedre (brant spolene på subbene tror jeg, spiller iallefall ikke lenger hehe).

    Mener da at et odyssey 2150 burde funke bedre enn et gammelt 60ah syrebatteri fra biltema?
    Må jeg lade disse agm batteriene? (var tomt når jeg fikk det, så måtte booste meg igang).
    Må jeg lade de på en spesiell måte eller kan jeg bruke vanlig bilbatteri-lader?

    bilen startet fint på odyssey batteriet da, men som sagt så kuttet og skurret anlegget når jeg spilte høyt.

    help?
    mail
    skype
    pm

  • #2
    Hvis odyssey batteriet var tomt, så er det ikke i orden..
    det skal ha en hvilespenning på 12,6-13v

    lad det opp og sjekk da....
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Originally posted by Joakim View Post
      Hvis odyssey batteriet var tomt, så er det ikke i orden..
      det skal ha en hvilespenning på 12,6-13v

      lad det opp og sjekk da....
      Kan jeg bruke en vanlig batterilader, eller trenger jeg en spesiell til AGM batterier?
      mail
      skype
      pm

      Comment


      • #4
        Du kan bruke en vanlig lader
        . men det må jo være noe galt med batteriet. det batteriet skal ikke være noe problem og basse på med det.

        mvh kim
        Last edited by kimafro; 07-07-2012, 00:45.

        Comment


        • #5
          Hvis batteriet var nytt, men tomt når du fikk det er det noe galt med det. Da hadde jeg levert det tilbake å forlangt ett annet. Hadde ett i bilen før (2 nå) Men det drev da 5kw monoblokk og mosconi AS 300.2 Begge koblet i 1ohm uten problemer.
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Originally posted by Judys Bilstereo View Post
            Hadde ett i bilen før (2 nå) Men det drev da 5kw monoblokk og mosconi AS 300.2 Begge koblet i 1ohm uten problemer.
            Hvor stor dynamo hadde du da du kun brukte ett PC2150 batteri?
            Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

            Comment


            • #7
              Jeg har kun ett 2150, har orginal 140A dynamo.
              Dette driver 3stk zero3, 2stk. 300.2 og 1stk. a-class... Koblet så det gir ca. 7kw ish.. Funker uten problemer det.

              Selvfølgelig skal det mer strøm inn i bilen, men det var det med plassen da... Og arbeidslysten til å gjøre noe med det....

              Men svar på ditt sprsmål: ett 2150 som er i orden og ladet funker til å spille opp det du klarer og litt til, bare ikke så lenge. Det går fort tomt med stort strømtrekk.
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Originally posted by Elgzuhh View Post
                Hvor stor dynamo hadde du da du kun brukte ett PC2150 batteri?
                Jeg har bare 90a men passet på å lade det innimellom med lader..
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                  Jeg har bare 90a men passet på å lade det innimellom med lader..
                  Ahh, har tenkt på et 2150 batteri med 90a orginal dynamo selv, på kun 2600 w ser du
                  Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

                  Comment

                  Working...
                  X