Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60 2001 problemer med ettermontert radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo S60 2001 problemer med ettermontert radio

    Har en Volvo s60 01 modell.
    Byttet spilleren i den til en 2din,Kenwood DDX8029, og alle høyttalerne fungerer.
    La opp kabler og koblet på en forsterker, men det lyser ingen ting på den, funker ikke.
    Koblet + og - , og remote kabel fra spillern, ikke no skjer. Prøvd 3 forskjellige forsterkere også.
    Noen som veit hva som kan være galt?:-)
    FOCAL- the spirit of sound!

  • #2
    Målt at det er spenning i remote'n?
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Originally posted by ugn View Post
      Målt at det er spenning i remote'n?
      Nei, det har jeg ikke. Prøver det da. Men hvis det ikke er spenning da? Bare å bytte spiller?
      FOCAL- the spirit of sound!

      Comment


      • #4
        Det var spenning. Har bare et enkelt voltmeter nå, hvor det lyser + eller -, og det lyste når jeg testa bak på spillern og ledning jag har lagt bak i bagasjerommet.
        Såå hva er det som er gæli tru?
        FOCAL- the spirit of sound!

        Comment


        • #5
          Kobla en kabel fra + på forsterker til remoten, og da fungerte den. Er det utgangen på spilleren som har gått føyken da tru?
          FOCAL- the spirit of sound!

          Comment


          • #6
            Skjønner egentlig ikke hva du har testet.
            Er vel bare å bruke sunn fornuft og teste et og et ledd bakover?

            1) er det spenning ut fra remote på spilleren
            2a) er det spenning ut på remotekabelen som kommer ut bak?
            2b) hvis ikke, mål hver ende på remotekabelen, er det kortsluttining? (kortsluttning er da bra)
            osv.
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              er det ikkje ett par "remote" kabler bak på denne type spiller også, eg blei litt lurt første gang eg skulle koble til en kenwood 2din på ekstra forsterker, hadde vist kobla meg på remote til rattkontrollen hvor det går lite volt gjennom.. he he... bytta til den andre og da funka forsterker... har ikkje gjort det samme du da??
              Last edited by Terranoise; 27-06-2012, 23:54.

              Comment


              • #8
                Originally posted by ugn View Post
                Skjønner egentlig ikke hva du har testet.
                Er vel bare å bruke sunn fornuft og teste et og et ledd bakover?

                1) er det spenning ut fra remote på spilleren
                2a) er det spenning ut på remotekabelen som kommer ut bak?
                2b) hvis ikke, mål hver ende på remotekabelen, er det kortsluttining? (kortsluttning er da bra)
                osv.
                I know:-) men hadde ikke multimeter tilgjengelig når jeg målte sist, bare et som viser om det er spenning eller ikke.
                Målt nå, på remote utgangen på spilleren, og målte 4,62V. Blir vel no lite til å få liv i forsterkern, remote på spiller ødlagt da?
                FOCAL- the spirit of sound!

                Comment


                • #9
                  Skal være mer enn nok med 4,2v på remote.
                  Sture Vedal

                  Comment


                  • #10
                    Haha
                    Du stoppet der da regner jeg med? Fortsatte ikke å måle videre?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by chin View Post
                      Skal være mer enn nok med 4,2v på remote.
                      Hmm, måler 4,6 i enden på på remote kabelen hvor den går inn i forsterkeren også, men ikke no liv i den:/
                      FOCAL- the spirit of sound!

                      Comment


                      • #12
                        Remote skal gi ut 12v. Kobl ifra remote på spilleren og mål bakpå spilleren. Gir den ut under 12v, er remoteutgangen øydelagt.
                        Du kan koble remote til forsterkeren på remote til spilleren. (den som går inn på spilleren)
                        Men eg ville først ha sjekket ledningen til forsterkeren eller berre byttet den ut.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by todleif View Post
                          Remote skal gi ut 12v. Kobl ifra remote på spilleren og mål bakpå spilleren. Gir den ut under 12v, er remoteutgangen øydelagt.
                          Du kan koble remote til forsterkeren på remote til spilleren. (den som går inn på spilleren)
                          Men eg ville først ha sjekket ledningen til forsterkeren eller berre byttet den ut.
                          Den gir ut 4,6 på spilleren uten kabelen tilkoblet. Så er nok ødelagt den da. Kabelen har jeg brukt i en annen bil og der fungerte den, har også gått over den for se om den var hel og fin og det var den. Meen på spilleren så er er den gule ledningen koblet over til rød, og den rød ledningen er koblet over til den gule, så hvem skal jeg koble meg på?:-)
                          FOCAL- the spirit of sound!

                          Comment


                          • #14
                            Rød ledning ifra spiller.
                            Og er du usikker, er det jo berre å måle. Skal være 12v når tenning er på og 0v når tenning er av.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by todleif View Post
                              Rød ledning ifra spiller.
                              Og er du usikker, er det jo berre å måle. Skal være 12v når tenning er på og 0v når tenning er av.
                              Jepp, har akkurat gjort det og funka som bare det:-) burde man ha på en sikring hvis en skal koble opp flere forsterkere ?
                              FOCAL- the spirit of sound!

                              Comment

                              Working...
                              X