Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av frontsett, trenger guide :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering av frontsett, trenger guide :)

    Hei!

    Har en golf 3 det skal monteres annlegg i nå, tenkte og bryne meg på og montere frontsett nå.

    Frontsettet er av typen SOUNDSTREAM PCC6 6,5 og forsterker på dette bruker jeg Dynabel BF1502.
    Dørene skal dempes så klart!

    Er det bare montere og spille eller er det mye man må ta hensyn til liksom?, vet hvertfall at forsterkern skal stilles på high pass..hehe . Har en spiller som heter Pioneer DEH-6400BT med en haug av innstillinger, så blir litt forvirret på hvordan dette skal stilles ovs.

    Hadde hvert kjekt med en liten guide . Har søkt rundt på nettet men har egentlig ikke blitt så mye klokere. hehe
    Last edited by beear; 26-07-2012, 22:24.

  • #2
    bump!

    Comment


    • #3
      Du spør litt vel bredt, tenker jeg. Dvs, det er myyyyye å forklare siden spørsmålet ditt er så generelt.

      Men: Du monterer høytalerne der de skal være, forsterkeren kobles slik den skal og bør kobles. Hold kontroll på + og - på hvert element, slik at det ikke blir noe rot med fasene.. (ene elementet spiller motsatt i forhold til de andre)

      Når du har kommet så langt, så er det jo tid for å begynne på innstillingene på forsterker og spiller. Først forsterker. Om du setter forsterker på high pass, så tar den kun det øver sjiktet av toner, dvs det spiller lite bass.. Dette i seg selv er vel kanskje vel og bra, om du har egen sub. Men, om du har delefilter med på det komponentsettet som du har kjøpt, så kan du sette forsterkeren på FULL eller ALL eller noe slikt, da slipper den igjennom alt og delefilteret i komp.settet ditt tar seg av delingen av lyden..

      Deretter justerer du på spilleren til du får en lyd i bilen som DU trives med.. Voila... Ferdig justert.
      Sture Vedal

      Comment


      • #4
        Takker for svar!

        Da får man bare prøve seg fram og spørre om man blir stående fast;p

        Comment


        • #5
          Det er enkelt å montere frontsettet, husk å koble av minus terminalen på batteriet før du kobler forsterkeren (bør gjøres, må ikke).

          Det er antageligvis ikke montert inn orginalt frontsett i Golf 3, det var det iallefall ikke i min. Så kabler må du trekke selv, anbefaler 2,5 mm2.

          I min Golf 3, 96 modell var det en sånn stygg svart kontakt i enden av "slangen" som går mellom døra og selve bilen. Den svarte kontakten borret jeg hull i, i midten, hvor det ikke går inn noen kabler, og gjorde det samme med den hvite kontakten som sitter der "slangen" festes. Du skjønner hva jeg mener når du skrur av denne "slangen" for å trekke kabler. Det er enkelt å trekke kabler i en golf. Siden du har ekstra forsterker legger du høytalerkablene under listen på den ene siden av bilen, så kabelen blir skjult, bak til bagasjerommet hvor du antageligvis vil ha forsterkeren.

          Husk at strømførende kabler bør ikke ligge ved siden av RCA kablene. Ta f.eks strømkablene fra batteriet, bak til forsterkeren på høyre side av bilen, mens resten av kablene på venstre side. Eller omvendt.

          De høytalerne har nok en litt større magnet enn hva det egentlig er plass til i orginalfestene i Golfen din. Det jeg gjorde var å ta fatt i ei lita håndsag, og sage bort litt av den papp plata som står inni døra. Da vil høytalerne gli greit inn. Husk å skru høytalerne godt til.

          Lykke til
          Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

          Comment


          • #6
            Kan vel egentlig gjøres så enkelt at du spør når du har kommet igang med monteringen, og lurer på ting. Enklere for din del å forstå det som blir skrevet, og enklere for vår del å forklare. Virker som om det er innstillingene du sliter med, og ikke selve monteringen?
            /// BIS

            Comment


            • #7
              takk for tips! er vel innstillingene som er litt vanskelig. sittet og lest på andre poster innpå her men mye av det blir for komplisert lis..hehe. Men skal koble og drive litt så får man se. kan evt ta litt bilder etterhvert

              Comment


              • #8
                Etter litt utsettelse med anlegget tenkte man og koble litt i helga nå.

                Ble ett SOUNDSTREAM PCC6 frontsett i stedet for Gladen A SQl settet, etter man fikk SOUNDSTREAM PCC6 settet til en bra penge!

                Noen av dere som har erfaring med dette SOUNDSTREAM PCC6 frontsettet her?

                Annet spørsmål:

                skal sette inn 2 forsterkere bak. Skal ha 53 mm2 kabel ifra batteriet, spitter den bak med en distribusjonsblokk uten sikring til 2 stk 50 mm2 igjen.

                Må man ha sikring på den distribusjonsblokk bak ?, har jo en 1 foran ved batteriet.

                Comment


                • #9
                  bump!

                  Har fått satt inn par forsterkere, lagt opp høyttaler kabler , signal , remote, jord og pluss kablen hittil.

                  Står nå og funderer over hvor jeg skal plassere delefilterne til frontsettet?, virker så jævla trangt overalt

                  Når det gjelder cd spiller har jeg bare kobla inn signal og remoten kabel, må jeg jorde cd spillern noe mer når jeg setter inn annlegg?.

                  og så stiller jeg spørsmålet om jeg må ha sikret distribusjonsblokk til forsterkerne bak igjen?

                  Comment


                  • #10
                    Såvidt jeg skjønner saken din så må du ikke sikre kabelen mer bak nei.
                    Du bør jorde spiller til samme punkt som forsterkerne.
                    Delefiltre kan du gjerne feste oppunder dashbordet et sted. Ovenfor beinplassen til framsetene. Bare å være litt kreativ.
                    never enough!

                    Comment


                    • #11
                      tnx!

                      okei, sett det har hvert delte meninger om at det skal være sikret foran og bak. men da blir det sikring foran ved batteriet bare.

                      Comment


                      • #12
                        Hvis det ikke er plass til 6,5" elementer i dørene foran orginalt så har jeg helt nye dørlommer med plass til høyttalere. Det er bare lommene, som skrues fast i bunn av døra, istede for de orginale. Veldig enkel montering. Pris kr 450 for paret.
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          6.5 passer i døra ifra før så dette blir ikke noe problem

                          Dem orginale kablene som er med frontsettet virker jo ganske små, er noe og hente med og bytte til større kabel ifra delefilter til midbass? eller er det bare og kjøre på med dem orginale?, diskant kabler blir sittende orginalt hvertfall

                          Et annet spørsmål:

                          Angående dynamo, har en 70 amp sittende i bilen nå. lyst på kanskje oppgradere denne litt. Er det bare og bytte regulator til 120 amp og stille denne til 15 volt el må man kjøpe heile dynamoen ny?

                          Comment


                          • #14
                            Begynte og ta av dør panelet i dag så man får dempa dørene.

                            Orginalt sitter det slike skumgummi matter eller hva det er foran dør panelet i golf 3, kan jeg rive av dette og erstatte med silent coat matter eller skal jeg la orginal matta sitte der og heller dempe innvendig dør? tenker litt på hvordan det er med vann som kommer inn, la merke til i dag at det kommer inn litt vann som renner ut nederst

                            Hvordan er silent coat når det gjelder vann?

                            tenkte og handle inn par slike for og være helt sikker: http://www.bassbrothers.no/display.a...37&prodid=2331

                            Comment

                            Working...
                            X