Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kasse til B2 AS12" MKII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kasse til B2 AS12" MKII

    Hallo

    Nå som skattepengene har blitt rullet ut, har 2x B2 AS12" MKII blitt kjøpt inn

    Har planer om å bygge kasse selv, og kommet frem til at det blir 72L per element(40cmX36cmX50cm(lengdeXhøydeXdybde))

    Lurer på om det er greit volum for de elementene?

    Lurer også på hvordan jeg skal beregne porten til elementene.
    Har prøvd meg på WinISD, men skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønte ett kvekk av det

    Ønsket med kassa er at det skal klare lave frekvenser, men ikke dundre (SPL-ish), samt kunne spille høyt og låte greit. Fikk beskjed om 34-38hz uten at jeg har så mye peiling på detta

    Skal stå i en Audi A4 B5 Avant

    Håper noen kan hjelpe meg litt på vei
    Last edited by Sengedryss; 25-06-2012, 20:44.

  • #2
    Gratulerer med kjøp av nye elementer.
    Skal se hva vi kan finne på av forslag til deg. Men vil si at 72 liter er litt mye for et enkelt element. Tror nesten du kunne trukket fra 25 liter og fått et like bra (bedre resultat).

    Vender tilbake med et forslag.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

    Comment


    • #3
      Takk for svar

      Søkte kjapt her på forumet, og kom over en tråd ang AS12, og vedkommende der prata om 72L

      Mange takk, ett forslag hadde hjulpet en del

      Comment


      • #4
        Et forslag kan være 79 liter netto, slisseport på 28 cm x 5 cm og dybde 57 cm. Du bør ikke mangle noe i de nedre frekvensene ifølge teorien.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          Mange takk for forslag

          Så hvis jeg bygger kassa med målene 36cm i høyden, 40cm i bredden og 55cm i dybden og lar porten stikke 7cm ut av kassa igjen og lar åpningen fra slutten av porten og inn til bakveggen være 5cm, er det sånn du mente?
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X