Announcement

Collapse
No announcement yet.

BF7501 + Odyssey PC2150s?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BF7501 + Odyssey PC2150s?

    Jeg har tenkt å kjøpe meg en Dynabel BF7501 forsterker, og kjøre den i 1 ohm, 2500 w RMS ut.

    1. Jeg har ei sikring på 150A fra før, er det nødvendig å oppgradere den til 200A?

    2. Har en dynamo på 90A, et orginalt batteri på 55Ah og tenkte å kjøpe meg et Odyssey PC2150s å hive i bagasjerommet. Holder dette, eller er det helt nødvendig med 2 batterier/oppgradering av dynamo?

    3. Jeg har 20 mm2 både strøm fra batteri til forsterker og jord. Det ser ut som batteri til chassis, batteri (+) til dynamo og dynamo til chassis er 20/25 mm2.
    Er det helt nødvendig å oppgradere til 50 mm2?
    Evt. må jeg oppgradere alle kablene til 50mm2? (batteri til chassis, batteri til dynamo, dynamo til chassis, batteri til batteri, batteri til forsterker, chassis til forsterker?) Eller holder det å bare oppgradere noen av kablene?

    4. Jeg har også en Dynabel BF0802 som driver frontsettet, og jeg må klippe av noen kordeler på en 20mm2 kabel for å få den inn, det er vell ikke nødvendig å oppgradere den til 50mm2?


    Mvh Even
    Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

  • #2
    fordel med 50mm2 til 7501 ja til 0802 er det ikke vits med 50 når det ikke er plass heller trekker ikke så mye den. skal du ha et batterie bak er det iallefall et absolutt minimum og ha 50 fra det til forsterker.
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Ja du må ha 50mm2 hele veien.husk at det er mye strøm som går imellom til en bf 7501. Hehe.men du kan jo bare la den 20 mm2 ligge hvis du har plass.og bruke den til forsterker til front som du har. du renhet ikke mer enn 60ampere sikring på den kabelen og legge en 50mm2 til batteriet bak :-)
      Lydibilen.no har billige og bra 53mm2 kabler.


      Mvh kim

      Comment


      • #4
        Takk for tips om kabel, og svar

        Men 60 ampers sikring, da vil jeg ikke kunne trekke mer enn 720 watt ut av forsterkeren før sikringen ryker?

        Om forsterkeren drar på fult, 2500 w på 12 volt, vil det gå 208 amper ;p

        Eller tenker du på 60 ampers sikring på kabelen til frontsett forsterkeren ?

        Uansett, tror jeg bytter alt til 50/53 mm2 kabler


        Men hvordan kobler jeg på batteriet bak? Kobler jeg bare + på + og - på - fra det orginale batteriet til det nye, eller?


        Mvh Even
        Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

        Comment


        • #5
          Originally posted by Elgzuhh View Post


          Men hvordan kobler jeg på batteriet bak? Kobler jeg bare + på + og - på - fra det orginale batteriet til det nye, eller?


          Mvh Even

          kobler bare + på + å - på-
          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
          Mvh
          Rune Kvaal

          Comment


          • #6
            men vær obs på at de vil lade hverrandre ut da, sørlig om det er et orig syrebatteri du har fra før... Og de 208 amp du nevner, det er visst forsterkeren er 100% effektiv noe den ikke er. Går nok nær 250 på full pupp, men er vel ikke ofte man får utnyttet alt,slik jeg har opplevt det ihvertfall

            Comment


            • #7
              Takk HLS

              Golfnos, du mener altså at det er en dårlig idè å koble + på +, og - på -?
              Hvordan ville du evt. ellers gjort det ?
              Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

              Comment


              • #8
                der man ikke har anledning for å benytte batterier med lik indre motstand(bør være kjøpt samtidig) så kan man benytte skille rele for å være sikker på å ikke komme til tomme batterier om bilen står litt.

                Comment


                • #9
                  Takk golfnos

                  Er det en av denne typen du tenker på da?

                  Det ville blitt litt vell dyrt, syns jeg. Men, hva kan skje når batteriene lader hverandre ut? Jeg mener, strømmen i batteriene forsvinner jo ikke, den må jo ligge i ett av batteriene? Og visst AGM batteriet har ladet ut orginalbatteriet, kunne jeg ikke startet bilen, selvom det kun er strøm på AGM batteriet? Det er jo koblet til orginal batteriet som igjen er koblet til starteren?
                  Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Elgzuhh View Post

                    Men, hva kan skje når batteriene lader hverandre ut?
                    Du er tom for strøm, og får ikke starta bilen. Jeg hadde 2 Apollo 1750 batterier i BMW`en ei gang i tia. De var begge brukt, og kjøpt av forskjellige personer, og tappet hverandre for strøm. "Fiksa" det med å koble til en batterilader fra Norcharger..
                    Kristiansand Motorforum
                    http://krsandmotorforum.net

                    Comment

                    Working...
                    X