Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spilleren min stjeler strøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spilleren min stjeler strøm

    Hei!

    Jeg har byttet ut min originale cd-spiller med en spiller fra Alpine. Har målt meg fram til at den originale spilleren drar mindre strøm fra batteriet når bilen er avslått enn spilleren fra Alpine. Dette fører til at batteriet er fullstendig flatt, om bilen står ubrukt i ca. 3-5 dager med den uoriginale spilleren montert.

    Er det noen her på forumet som sliter med det samme problemet? Må jeg bare godta at det er slik, eller har dere noen råd/tips som kan bedre batterikapasiteten på bilen min?

    Mvh Asle
    Dynabel | Alpine

  • #2
    har du bare et vanelig syrebatteri i bilen? eller amg?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Usikker på om det er syre eller amg. Det er et originalt batteri.
      Dynabel | Alpine

      Comment


      • #4
        har aldri værtborti at mine cd-spillere har tappet batteriet før.

        kjøp deg et ok agm batteri så tror jeg problemet kommer bort
        bilstereosenteret.no har fine priser på batteri!
        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
        Mvh
        Rune Kvaal

        Comment


        • #5
          Årsmodell og type bil?
          Har du målt strømmen?

          Comment


          • #6
            om det er agm eller syrebatteri i dette tilfellet spiller ingen trille. Først sjekker du at du har koblet spiller riktig, hvis dette problemet oppsto etter bytte av spiller. For en spiller som er koblet riktig skal ikke trekke så mye strøm at bilen tappes så fort.
            Last edited by Nils; 20-06-2012, 21:42.

            Comment


            • #7
              bytt om gul og rød. om dette står gult på rødt så er det feil.
              kan være det som er feilen.
              ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
              Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Akilles View Post
                om dette står gult på rødt så er det feil.
                Dette kommer jo an på hvordan bil det er..

                Comment


                • #9
                  Det er snakk om en 2000 mod. Vectra B 2.0dti 16v stv.
                  Dynabel | Alpine

                  Comment


                  • #10
                    om batteriet er 12 år gammelt er nok det problemet, ikke spilleren.. Er nok mer tilfeldig fordi du nå forbruker mer strøm en tidligere og dynamo ikke får ladet det gamle slitne batteriet som før

                    Comment


                    • #11
                      Jeg opplevde det samme som trådstarter. Min Alpine 117R opplevde jeg dro strøm fra batteriet. Ved lange opphold uten start på bilen ble batteriet flatt.
                      Jeg har koblet ledningene sammen, gul/rød og rød, for å slippe å ha på tenninga på bilen når jeg spiller uten at bilen er i gang. Jeg tror det var det som var/er problemet hos meg. Men jeg forsket ikke videre på det. Har ledningene slik som beskrevet fortsatt.
                      Kan nevne at jeg også byttet til AGM batteri, og problemet var der fortsatt.

                      Comment


                      • #12
                        hm, høres snålt ut at de skal trekke særlig med strøm, har du forsøkt å la den gå på tenningen og se om problemet forsvinner da? Om eks forsterkerdelen i spilleren står på el?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by golfnos View Post
                          hm, høres snålt ut at de skal trekke særlig med strøm, har du forsøkt å la den gå på tenningen og se om problemet forsvinner da? Om eks forsterkerdelen i spilleren står på el?
                          Jeg har ikke lys på noen av forsterkerne. Problemet oppstod når jeg byttet spiller, så det må være den som er kilden i mitt oppsett ihvertfall. Jeg har lurt på om det kan ha noe med koblingen å gjøre. Når styrestrøm og faststrøm er koblet sammen... Men jeg har ikke giddet å forske noe videre på det..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Slednekk View Post
                            Jeg opplevde det samme som trådstarter. Min Alpine 117R opplevde jeg dro strøm fra batteriet. Ved lange opphold uten start på bilen ble batteriet flatt.
                            Jeg har koblet ledningene sammen, gul/rød og rød, for å slippe å ha på tenninga på bilen når jeg spiller uten at bilen er i gang. Jeg tror det var det som var/er problemet hos meg. Men jeg forsket ikke videre på det. Har ledningene slik som beskrevet fortsatt.
                            Kan nevne at jeg også byttet til AGM batteri, og problemet var der fortsatt.
                            forsket på dette, og med slik kobling stjelte faktisk spilleren strøm.
                            Mens gul og gul adskilt gjorde ikke dette.
                            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                            Comment

                            Working...
                            X