Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mechman 220amp dynamo sluttet og lade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mechman 220amp dynamo sluttet og lade

    Hei.

    Har hatt en mechman 220 ampere dynamo i en honda accord i ca halvannet år nå, og den har fungert
    perfekt, helt til her om dagen. Skulle en tur på butikken, og så spenningen lå rundt 12,6v.. Stoppet bilen og gikk ut og kikka litt.. Alt SER bra ut, men dynamoen lager en slags "pipelyd" (selv om bilen er helt stoppet)
    Koblet strømkabelen (+) fra dynamoen, og da sluttet den og pipe.
    Såvidt jeg hører det, men så fort jeg kobler strøm på den, begynner den og "pipe" igjen.
    Tok den med inn og kikket litt nærmere, og høres ut som om det kommer fra spenningsregulatoren.
    Tar jeg den av og kobler strøm på dynamoen igjen, piper den ikke.

    Bruker forresten 53mm2 LIB strømkablene til pluss og jord. Jordet i motorfestet ca 30-40cm fra dynamoen.
    Ett slags maxxima gelebatteri foran, og to av de største AGM batteriene til biltema bak.
    Forsterker: LIB-5000.1d, lastet i 0,7 ohm, og det er meget skjeldent jeg fyrer på alt jeg kan..

    Hadde ikke "leket meg" på noe som helst måte før jeg la merke til problemet. Skjedde bare sånn plutslig, ikke under bruk av mye strøm.


    Noen som har noe anelse om hva som kan gjøres? Eller noen idêer om hva som kan ha skjedd?

    Takker for svar!
    -Sondre

  • #2
    Har du sjekka kablene inn på dynamoen at alt sitter bra? At det ikke er kabel krøll der.... og vist dynamoen er bare et halvtannet år gammmal har du mechman's no hassle garanti som er 24mnd. eller sende mechman en mail
    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
    Remi Lilleng

    Comment


    • #3
      Alt sitter bra ja.
      Har sendt mail, men har ikke fått noe svar enda, og er jo like greit om jeg kan få det i orden selv. Hvis jeg bare hadde visst hva som er galt ^^,
      -Sondre

      Comment


      • #4
        Fikk svar om at jeg må sende den inn til reperasjon til dem, så de kan finne feilen, men så mye tid og penger for å sende den helt dit... xD Han har aldri hørt en dynamo som piper fra spenningsregulatoren, i de 7 åra han har jobbet med de xD

        Men tror jeg bare trenger ny spenningsregulator.. Skal handle det inn, så kan jeg jo slenge på en kommentar til her når den er montert, om det ble bra eller ei I tilfelle andre skulle møte på samme problem en "vakker" dag
        -Sondre

        Comment


        • #5
          vil tro det er en diode i spenningsregulatoren som slipper spenning feil vei og lager lyd, men skal ikke si det sikkert

          Comment


          • #6
            Tenker samme selv Kommer ny antagelig i morgen eller om ett par dager, så får vi se
            -Sondre

            Comment


            • #7
              Da var den nye på plass! Sluttet og pipe, begynnte og lade Herlig
              -Sondre

              Comment

              Working...
              X