Announcement

Collapse
No announcement yet.

Null lyd i høyttalere samt "popping" og knepping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Null lyd i høyttalere samt "popping" og knepping

    Hei!

    Kjøpte meg nylig bil (Audi 80 Sedan) hvor det var ingen radio, og fikk da idéen med å bygge litt stereo i den.

    Hadde en MDS aktiv 8" sub og 2 6x9 Vibe 69.3 via en eldre Alpine forsterker, som spilte meget bra.

    Oppgraderte nylig til 2x12 toms sub, hvorav jeg skulle teste12"erene for å se at de fungerte, og koblet dette til forsterkeren, som for øvrig ligger på en 80-100w RMS per kanal. Jeg fikk ingen lyd, og etter at jeg har koblet denne forsterkeren tilbake til å bare drive 6x9erene, får jeg bare en "poppe"-lyd hvorav man kan høre musikken en brøkdel av et sekund, før det blir stille et sekund eller to, og dette gjentar seg da konstant.

    Særdeles artig feil, men ytterst kjedelig når man vil høre på musikk. Jeg har byttet strømkabel, jording, remote og lagt opp alle kabler på nytt, for å se om dette kan hjelpe, uten tess. Noen som har vært borti det før?

    Må jeg evt. åpne forsterkeren og bytte kondensator eller transistor for å få forsterkeren til å spille igjen?

    Mvh
    Jon-Inge
    Jon-Inge
    Halden, Østfold.

  • #2
    Du sier den ikke hadde radio fra før, vil det si at du også har kjøpt ny spiller, samt lagt nye ledninger til den?
    /// BIS

    Comment


    • #3
      Når jeg kjøpte den, var det ikke noe radio i, nei, men det var ISO-kontakter allerede lagt opp til radio i bilen. Jeg kjøpte rett og slett en JVC-spiller og koblet den i iso-kontaktene. Dette oppsettet fungerte jo strålende helt til jeg koblet til 12"...
      Jon-Inge
      Halden, Østfold.

      Comment

      Working...
      X