Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finner ikke kabler til spiller i dashbord?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Finner ikke kabler til spiller i dashbord?

    Hei, kjøpte en bmw e36 318is 1997 modell uten cd-spiller. Jeg ser heller ikke noen kabler inni tomrommet der spiller skal være.

    I og med at jeg har tenkt å bygge et litt heftig steroanlegg i bilen etterhvert kan det bare være en fordel å legge opp nytt (skikkelige) kabler til spiller eventuelt?

    Men hvordan gjør jeg dette, hvilke kabler, hvordan blir det med radio osv? Er ny innen bilstereo.

    Takk

  • #2
    Har ikkje bilen antenne og kabel til dashen, må du fikse dette. (om du vil høyre på radio.
    So er det å legge opp strøm ifra batteri (med sikring) og finne eit bra jordingspunkt. Spilleren må og ha remote. Denne tas vanligvis ifra tenning. Du skal vel antagligt finne dette.

    Sjekk grundigt i dashen om du finner kabler.

    Comment


    • #3
      Originally posted by todleif View Post
      Har ikkje bilen antenne og kabel til dashen, må du fikse dette. (om du vil høyre på radio.
      So er det å legge opp strøm ifra batteri (med sikring) og finne eit bra jordingspunkt. Spilleren må og ha remote. Denne tas vanligvis ifra tenning. Du skal vel antagligt finne dette.
      Sånn rent praktisk hvordan gjør jeg dette på best mulig måte da?

      Comment


      • #4
        Originally posted by oskar View Post
        Sånn rent praktisk hvordan gjør jeg dette på best mulig måte da?
        Stikker hånda di inn åpningen som cd spiller skal sitte, kjenner til høyre og kjenner til venstre. Kjenner litt oppe og kjenner litt nede.. Prøv å lys rundt for å se om de er kappa av for kort.

        Comment


        • #5
          Beste måten (hvis du ikke klarer å finne den) er å ta ut del for del i dashen, en plass skal den være. Når det kommer til heftig anlegg, så er det lurt å oppgradere alt av ledninger som oppgraderes kan.
          Oppgrader + (gul) og - (svart) til spilleren (kan med fordel trekkes frem til batteriet)
          Bruk minimum 50mm2 på pluss og jording, og oppgrader The big 3. Sørg for at batteriet i bilen er godt, og at dynamoen leverer det den trenger.

          Når ledningene er tatt vare på, kan du begynne å sette sammen anlegget ditt
          /// BIS

          Comment

          Working...
          X