Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Rockford Fosgate T2 subwoofer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Rockford Fosgate T2 subwoofer

    Settingen gjelder et 15" T2 element hvor rammen som holder ytterkanten av spiderne på plass delvis har løsnet, viser til vedlagt bilde. Det er åpenbart at problemet skyldes hard spilling, uten av det har noen betydning. Å spille med elementet er ikke noe problem i seg selv, det er de dype frekvensene med større utsving som skaper konflikt. Rammen vibrerer opp og ned i mindre grad, noe som lager en meget ubehagelig lyd.

    Selv er jeg en fikser, og er fast bestemt på å gjøre et forsøk på å eliminere feilen(sålangt det lar seg gjøre). Det jeg lurer på er om det er noen her inne som kan ha noen meninger om hvordan dette kan gjøres på best mulig måte. Jeg tror at dette enten kan limes eller klamres fast på noe vis. Problemet gjelder omtrent 180* av rammen, resten sitter tilsynelatende som den skal.

    Selv om man spiller med stort utsving er det bare å holde fingeren forsiktig ned på ytterkanten av spideren så forsvinner vibrasjonene. Det er trolig lite som skal til. Hvordan dette utøver seg etter at jeg har fått fikset det, er jeg heller spent på.
    Attached Files
    mvh
    Øystein Daniel

  • #2
    Visst du har garanti på subben, så ville jeg ha tatt det på garantien.
    Opphenge osv skal jo tåle det.

    Comment

    Working...
    X