Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsøk på å reparere monoblock. ma audio hk401sx

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsøk på å reparere monoblock. ma audio hk401sx

    Tenkte å slenge ut en liten tråd fordi eg kjeder meg og skal forsøke å redde min første og trofaste monoblock som skjedde noke med en gang for en stund siden, har 2 identiske monoblocker.. den ene tok fyr en gang da pga en deffekt sub som kortslutta forsterkeren eller ka som skjedde..Men denne hadde vist vert på rep før en gang også..

    Uansett... transistorene i denne er i orden.. disse skal da brukes på den andre monoblocka da eg mistenker en eller flere av disse er gåen..så blir å lodde ut en og en og måle og lodde på dei som er i orden...og håpe den monoblocka blir i orden igjen... det som skjedde at eg sprengte noen focal subber og det gikk vist ut over forsterkeren.. den slår seg på og alt..men i displayet viser den at den står på full guff og knistrer vist eg kobler ledninger til en høytaler ....så får håpe det ikkje er mye anna som har klikka....

    Noen som veit kor man kan få kjøpt ny kjølepasta? kan man bruke evt kobberpasta i nød?..hum..

    noen bilder....
    Attached Files
    Last edited by Terranoise; 18-05-2012, 02:59.

  • #2
    Clas ohlson osv har vel små tuber med kjølepasta. Kobberpasta er vel ikke ideelt?

    Comment


    • #3
      Oki,skal skjekke om dei har, evt biltema.
      nei veit ikkje , var bare en som nevnte det,så der tanken kom i fra.

      Comment


      • #4
        Artic Silver fra de fleste datamaskin butikker bør funke :-)
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment

        Working...
        X