Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker kutter!Gnistrer fra jordingskabel!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker kutter!Gnistrer fra jordingskabel!

    Heisann.

    Eg har hatt eit problem med forsterkaren min som er en power acoustik D1-600D som drar 2x Ground Zero GZPW 12SPL ( Veit at det er for liten forsterker). Når jeg skrur opp volumet så kutter forsterkaren, og når jeg rister litt på jordinbskabelen så gnister som F på jordingspunktet , og så fungerer forsterkaren igjen.. Når jeg har på lavt volum så fungerer det ganske greit, men kutter akkurat når jeg guffer opp. Mulig jeg kan ha for lite strøm til forsterker?
    Ingen av sikringer er gått,verken på pluss kabel eller på forsterker. Alt av lys på blinker når jeg skrur opp..

    Mulig jeg trenger meg eit ekstra batteri evt kondensator for og få løyst problemet?
    - MB w124 sedan-
    - MB w124 TE -
    - stereo prosjekt Golf mk3 -

  • #2
    Slags jordingspunkt har du?
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Tror nok du bør feste jordkabelen en god del bedre om du faktisk klarer å riste på kabelen for å få bedre kontakt
      Jonas Tautra
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

      Comment


      • #4
        Jordingskabelen er festet på eit punkt bak baklysa, rett på chassis. Det har fungert veldig lenge på det forje anlegget mitt,men det var VELDIG mykje mindre. Burde eg finne et evt bedre jordingspunkt?.

        For at eg skal få på forsterkaren og få det til og spille, må eg rigle på jordingskabelen kvar gang eg starta opp bilen, kabelen sitter på en kabelsko, så det er så vidt eg får rikka den, og når eg fyst får rikka den, så gnistra det som F.
        - MB w124 sedan-
        - MB w124 TE -
        - stereo prosjekt Golf mk3 -

        Comment


        • #5
          Jord i setebelte feste du puss vekk lakken under..
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Takk for hjelpa, skal teste og sjå om det blir bedre
            - MB w124 sedan-
            - MB w124 TE -
            - stereo prosjekt Golf mk3 -

            Comment


            • #7
              det blir garantert bedre

              Comment


              • #8
                Takk for hjelpa folkens, det blei bedre med bedre jordingspunkt og nye kabler og ekstra batteri. men nå har jeg et annet problem. Bassen gredde og ødelegge bensinpumpa, faktisk. menmen , ny bensinpumpe til 3000 kr nå da: )
                Tråd kan stenges og takk for all hjelp
                - MB w124 sedan-
                - MB w124 TE -
                - stereo prosjekt Golf mk3 -

                Comment


                • #9
                  det tviler jeg på. er vel heller at den sang på siste vers. hehe


                  mvh kim

                  Comment


                  • #10
                    vært borti at pumpa går selv også er nok ikke bassen som tok den mere tilfeldigheter men bra du fikk fiksa mye av problemet
                    MVH, Øivind Sandvik
                    sigpic
                    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                    www.sandviksbassogbongel.com

                    Comment

                    Working...
                    X