Announcement

Collapse
No announcement yet.

Protect-mysterium bf1502!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Protect-mysterium bf1502!

    Jeg bruker er liten bf1502 til frontsett. Multimeteret mitt er tomt for batteri (!). Forsterker går bare i protectc og følgende kan jeg konstatere:

    Subwoofer-forsterkeren min drar strøm fra de samme batteriene, får styrestrøm (remote) gjennom den samme kabelen, men går ikke i protect. Det eneste som er forskjellig er at den forsterkeren som går i protect har et litt forskjellig jordingspunkt enn batteriene og monoblokka.Signalkabler og høyttalertilkobling påvirker ikke problemet, har prøvd å koble bort disse. Sikringene på forsterkeren er intakt. Pluss-tilkobloblingen til problembarnet er bra og sikring intakt. klarer ikke å finne noe overledning eller dårlige kontaktpunkter med min inspeksjon.
    Har forøvrig også forsøkt å stille om på alt av brytere på forsterkeren uten hell.

    Hva kan jeg gjøre videre? (Ja jeg kan jorde den til eksakt det samme punktet som batteribank og monoblokk men mangler simpelthen lang nok kabel, nåværende jordingspunkt er egentlig bra synes jeg!)
    never enough!

  • #2
    du kan bytte forsterker
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

    Comment


    • #3
      Mener du det som en spøkefull trøst eller mener du at jeg kan teste med en annen forsterker for å se om problemet vedvarer? Vurderer uansett en større forsterker snart. Bare så @&€$£¥% irriterende når man ikke klarer å løse problemet...
      never enough!

      Comment


      • #4
        jeg mener at når man har koblet fra høytaler og siganalledninger og pluss, minus og remote ser ok ut ut så hadde jeg konkludert med at forsterkeren er defekt...
        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

        Comment


        • #5
          Fortsatt bare rødt lys.....

          Nå har jeg fått liv i multimeteret. Har lik spenning på batterier foran, batterier bak og inn på begge forsterkerne, altså alle målepunkter viser 13 ,7V på tomgang. Har prøvd å bytte ut plusskabelen og droppet sikring. Har prøvd å bytte jordingskabel og jordingspunkt, uten utslag på spenningen eller resultat med tanke på protect. Da klarer jeg ikke komme på noe mer som kan sjekkes. Noen som ser noe jeg har oversett?
          never enough!

          Comment


          • #6
            om du har + og - tilkoplet, og setter på remote slik at forsterkeren "starter" (Uten signal og høyttaler kabler tilkoplet)

            Går den da enda i protect? Om så, er det nok feil internt i forsterkeren..

            Comment


            • #7
              Originally posted by golfnos View Post
              om du har + og - tilkoplet, og setter på remote slik at forsterkeren "starter" (Uten signal og høyttaler kabler tilkoplet)

              Går den da enda i protect? Om så, er det nok feil internt i forsterkeren..
              jepp, den går i protect da. Så har konkludert med at den må være skadet. Skrudde opp for å ta en titt, men fant ingenting. Da er den nok død for meg. Men det mine herrer.... Er bare et påskudd for å kjøpe en ny og bedre forsterker!
              never enough!

              Comment


              • #8
                er det den svarte utgaven?? kunne trenge chassiet

                Comment


                • #9
                  Jepsi pepsi.





                  Hvor mye vil du gi?
                  never enough!

                  Comment


                  • #10
                    hehe, ikke godt å fastsette en verdi?? et par hundre og frakt?

                    Comment

                    Working...
                    X