Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bass fungerer ikke med BT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bass fungerer ikke med BT

    Hei!

    Har akkurat kjøpt meg nytt anlegg og har ganske lite peiling.. Har kjøpt to 10" bass (Kenwood) og en Kenwood cd spiller (KDC-BT61U)

    Er ikke store "poblemet" jeg har, men kjekt å få ordnet opp i.. Jeg har en Iphone jeg spiller musikk fra og når jeg kobler opp via USB fungerer alt kjempe bra! Men når jeg kobler opp med Bluetooth spilles det av musikk på diskantene, men bassen kommer ikke..

    Det fungerer bra med USB også, men det er mer trøblete å få byttet sang, så skulle gjerne fått Bluetoothen til å funke.. Noen forslag? Kan det være innstillinger på tilf? På stereoen? Eller støtter ikke bassene bluetooth? Noen som har forslag? :-)

  • #2
    Hei, jeg antar det faktisk er et lydanleggi bil du skriver om. Det er neppe noe med at subwooferen din ikke støtter blåtann, det er uvesentlig. Så lenge lyden er bra når du bruker USB tilkobling så fungerer jo det fint. Tipper det kan være noe software-messeig mellom teleon og spiller kanskje. Hva slags program spiller du musikken på på telelfonen din?
    Hva er egentlig bitrate/overføringskapasiteten når du spiller av musikk over BT? (har en følelse over at det kanskje ikke er så bra).
    never enough!

    Comment


    • #3
      Jeg spiller med det vanlig musikk programmet på tilf, heter bare musikk.. Men jeg har prøvd med flere tlf, både ihpone og sony ericsson, ingen funka.. prøvd også å spille med spotify.. Hva slags bitrate jeg spiller med vet jeg ikke :P Hvordan finner jeg ut det eventuelt? :-)

      Comment


      • #4
        Jeg vil tro det er software i spilleren som gjør at du ikke skal ha "lave" frekvenser via BT, er vel i forbindelse med handsfree funksjonen vil jeg tro. Les litt i boka, Skal stå der i tilfelle.

        Comment


        • #5
          Hmm.. blåtann fra iføne til alpine-spiller'n som jeg hadde fungerte i hvertfall knall på negermusikk
          Er det en aktiv bass fra kenwood? Send de du kjøpte spilleren av en mail og hør, de kjenner sikkert produktene sine
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment

          Working...
          X