Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høyttalere startet plutselig å "skurre" på høyt volum (ikke sprengt)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høyttalere startet plutselig å "skurre" på høyt volum (ikke sprengt)

    Hei

    Har en Golf 3, som jeg for tiden bygger anlegg i. For noen mnd siden kjøpte jeg basskasse med forsterker(2500W rms) og ny spiller til bilen (Kenwood). Satt så i to 6*9 i hattehylla, og brukte orginalhøyttalere foran.

    Dette har fungert veldig bra i snart 2 mnd, frem til i dag. Nå har det plutselig begynt å "skurre" i alle
    høyttalerne (ikke sub). Det skjer når jeg spiller høyt, og helst når det kommer lave frekvenser. Det kommer da en skjerendes, knitrende lyd.

    Skjønner ikke hva dette kommer av, og har prøvd å bytte høyttalere, noe som ikke hjalp. Har også sjekket ledningene, men vet ikke om det kan være noe galt inne i selve spilleren? Er litt rart siden den er nesten ny, og jeg ga over 2000 for den XD

    ps: Alle fire høyttalerne er koblet rett i spilleren.

    Håper på hjelp

  • #2
    Vanligvis er det høyttalerledning som kommer borti chassis et sted, eller ledningen har fått en "brekk" så pluss og minus kortslutter når slikt skjer.
    Sjekk kabler igjen (ofte i overgangen til dør)..

    Comment


    • #3
      Skulle til å foreslå delefiltrene som kanskje var røket, men når du hadde 6x9 i hattehylla og de også lagde slik lyd, så er det neppe dette.

      Høres enten ut som en kortslutning eller en ødelagt komponent i spilleren. Det er tydeligvis forvrengt signal som når høyttalerne dine, så om det ikke er spilleren som har noe ødelagt ved seg må det være en følgesfeil som gjør at spilleren lager slik lyd.
      Tidligere importør for Digital Designs,
      overtatt av www.dynaBel.no.

      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

      Comment

      Working...
      X