Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til støping og vinkel på høytalere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til støping og vinkel på høytalere

    hei
    skal til å montere høytalere i dørene på min omega b, skal en 8" i hver dør og en diskant enten i døra eller på dashbordet, diskanten er 4"
    må støpe den nederste delen av dørtrekket for å få plass, har aldri gjort det før så håper på hjelp her

    burde jeg vinkle 8" så den står mot fører/passasjer? eller bare ha den rett ut som det står orginalt? og noe tips åssen jeg kan ha diskanten?
    legger ved noen bilder åssen dørpanel ser ut, låner litt bilder av åssen det kan se ut, av JL audio 13w7 håper det går greit
    Attached Files

  • #2
    Henger meg på her, lurar også på vinklinga av diskatane, hva er best? Mot ørene til han som kjører, eller miten av bilen eller hva?
    Adrian Edel

    Mercedes Benz w202 c220
    Audison|Hertz|Focal

    Comment


    • #3
      Ingen.....????

      Comment


      • #4
        trenger jeg sånn en duk før jeg legger på glassfiber??

        Comment


        • #5
          Bassen er ikke så nøye på vinklingen, men fulltonen er det greit å ha vinklet og høyere oppe i bilen som på dash osv. Om de plasseres oppå dashbordet går det også greit å ha de vinklet mot ruten så man slipper store kasser som hindrer utsikt.

          Noe strekkbart(!) stoff er fint å bruke ja. Jeg regner med du har sett bilder/videoer av hvordan det gjøres?

          Comment


          • #6
            ja okei er en 8" fulltone som skal stå i døra, da blir det nok diskant på dashbordet begynte på ene døra i dag brukte ikke stoff da så får se åssen det går:P
            har du link til video??:P

            Comment


            • #7
              Nå bynner jeg å lure på hvilke elementer du har? Forøvrig så har du stort sett samme plan som jeg holder på med. 8" bass/midbass i døra og 3-4" fulltone i dashen.

              Et par videoer kan jeg finne

              Comment


              • #8
                Denne karen gjør mye fint:jat4011

                De nederste her er ganske gode, ikke dørpaneler med en god visning av prosessen: lombo352 videos

                Steve Meade har gode videoer av dørene sine, video 45 og oppover: Tahoe Rebuild

                Det er de første jeg kom på.

                Comment

                Working...
                X