Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mulig problem med forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mulig problem med forsterker

    Hei

    Jeg har et anlegg bestående av:
    Original HU i E39
    Alpine PXE H650
    Genesis 5 channel til midbass og bakhøytalere, samt sub.
    Genesis SA 50 til diskanter
    komponenter foran er Audison Voce K5

    Jeg sliter med at det er en lett hiss i diskantene og dynamostøy som også virker kun å komme fra diskantene. Er det mulig at det kan være en feil i den gamle SA 50 forsterkeren som gir dette? Finnes slike feiltyper som gir hiss og jordingsfeil internt i forsterkere?

    Forsterkeren er kjøpt brukt sammen med noe annet utstyr som jeg fikk billig, der den var blitt brukt til å drive subber over lang tid.

    Krsitoffer
    __________________________________________________ __________
    Kristoffer Kåsin
    Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

  • #2
    du har bra jording?
    kan være forsterkern som er problemet, ikke lett å si uten å ha bilen her å fått feilsøkt
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      Kan også være signalkabelen, selv om det er lite sansynlig
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Jordinga er bra. Alt går rett på batteriet som ligger 50 cm fra forsterkere og H650.
        Får prøve å skifte forsterker og se om det endrer seg. Jeg vet at den ene signalkabelen er strekt til maks, men mener at den ikke skal ha noen skader.
        __________________________________________________ __________
        Kristoffer Kåsin
        Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

        Comment


        • #5
          Da har jeg fått testet litt, og kommet frem til at støyen må komme fra H650 prosessoren, siden støyen var der med en,annen forsterker.
          Men på den andre siden var jeg klønete og satte sikringen i pluss terminalen for tidlig, siden jeg drev å testet. Dette førte til at positiv ledningen falt ned på 5 kanaleren. Denne brenner nå alle sikringer i det den skrur seg på. Er det mulig å fikse dette, eller kan jeg regne med at forsterkeren er toast nå?
          __________________________________________________ __________
          Kristoffer Kåsin
          Clarion DZX786USB | Hertz HKS 165 | Genesis Five channel | Hertz HX 250D x 2|

          Comment

          Working...
          X