Announcement

Collapse
No announcement yet.

Durelyd i sub, prøvd det meste..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Durelyd i sub, prøvd det meste..

    Hei, har en Pioneer sub, den på 3500w max, hatt den i litt over et års tid.
    Kjøpte meg en Audi A4 1.8t her om dagen, og tok selfølgelig ut anlegget fra Calibran når jeg solgte den, monterte sub og uansett va jeg gjør så kommer en dure hakke lyd..
    Hvis bilen er av og volumet på 0 så hører du bare små dunking og skraping iblant.
    Hvis bilen er på så følger suben med turtallet..

    Har prøvd annen: Forsterker, spiller, strøm, remote, signal, sub og jord..

    Noen tips?

    Mvh Chris-Rune

  • #2
    Litt mer info er ikke dumt..

    Som f.eks. hvilke forskjellige steder har du jordet den?
    hva slags spillere har du prøvd med?

    Lukter mistenkelig jordingsfeil av dette, men om du tilfeldigvis har en pioneer-spiller som kanskje har blitt montert litt fort sammen med forsterker osv kan jo fort linjeutgangene på spilleren være synderen..
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      Nei huff akkurat konkret info vet jeg ikke her jeg sitter akkurat nå da, men hvis det hjelper dere litt mere kyndige om dette så kan dette finnes ut.
      Har prøvd 2stk Pioneer spillere, ene litt nyere enn den andre.
      Prøvd jording flere plasser på karroseri og rett på minus polen..
      Forsterkere er en Biltema og en ssl forsterker, alt fungerte yppelig i sin forrige bil..

      Comment


      • #4
        Tenkte på info om selve anlegget jeg da.. Modellnavn osv...

        Om du/den som har montert har slurvet med rekkefølgen på hvordan ting er blitt koblet til så forklarer det at spillerne kan gi denne typen støy. Ting kan ha skjedd når det er blitt tatt ut, satt inn i den nye bilen, hatt dårlig jording osv...

        Jord forsterkerne i setebelte-festet i baksetet, fjern all lakk o.l. og ikke koble til noe strøm før ALT er satt riktig inn. om ting ikke fungerer da, ville jeg vurdert å sendt inn Pioneer-spilleren du opprinnelig bruker å få linjeutgangene reparert
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

        Comment


        • #5
          Er jordet der med setebelte festet, og har jo prøvd to spillere, men kan jo ha vært gåent på den andre spillern også isåfall..
          Skal prøve en annen spiller igjen, og som du sier, sjekke at alt står ordentlig også koble på strøm

          Comment

          Working...
          X