Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp til kobling av anlegg !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp til kobling av anlegg !

    Hei , nå har jeg kjøpt meg stereoanlegg som består av :

    En Pioneer SPL CHAMPION EDITION
    Et Stinger Batteri
    En Stinger 10F hybrid kondesator
    Et Stinger rele som skal hindre at hovudbatteriet skal tappes for strøm itilfelle stinger batteriet går tomt.
    Stinger sikringsholder

    Forsterkeren jeg skal bruke er et stort beist som klarer 9000 rms i en ohm, privatbygd

    Har nå i bilen en blaupunkt forsterker som driver 4 Sony xplod, vet ikke hvor store dem er.

    Bruker en LG spiller, men den skal byttes ut til fordel for en Clarion spiller med 7" toms skjerm


    Så komme spørsmålet om hvordan alt skal koblest.

    På forsterkeren er det to blokker som altså to jord, to pluss.
    På Kondensatoren er det to jord og to pluss.
    I tilleg skal jeg jo koble rele og batteri

    Er det noen snille sjeler her på forumet som kunne gitt meg en god forklaring eller et enkelt koblingskjema som
    kunne gitt meg en pekepinne.

    kan gjerne legge ut bilder viss det er ønsket for å forstå hva jeg mener lettere.


    - Oinst

  • #2
    Hvis du har 9kw håper jeg du har nok tilgang på strøm. Hvem stinger batteri har du? Bare ett tips så ikke du tar livet av monoblokka..
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Er ikke helt sikker på hvilket batteri det er . Kan sjekkest i morgen !
      Er det noen sider som selger disse batteriene?

      Stinger SPV70 heter batteriet !
      Last edited by oinst; 02-02-2012, 23:43.

      Comment


      • #4
        Hvis det er all strømmen du har er det ALT for lite til 9kw....
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Dette blir ekstra batteriet, har jo hovedbatteriet og kondensatoren!
          Blir det alt for lite?
          Last edited by oinst; 03-02-2012, 10:23.

          Comment


          • #6
            Ja, fortsatt for lite. Kondensatoren din lager ikke strøm. Så den trenger du ikke regne med.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              9000 Skikkelige watt, burde nokk hatt en minimum 5-6 batterier...

              Veldig røft regnet: 9000watt delt på ca 14v = 642 Amper i strømtrekk! Så hvis du har lyst å spille lengre enn en liten Buurp, så trenger du nok strøm ja.

              Ville også sett om du får tak i en større dynamo, mechmans selger til de fleste eller så lager de en som passer. koster ca 4000kr inkl frakt å moms

              Comment


              • #8
                Hvor mye mer må jeg ha da?

                Men hvordan skal det koblest opp noen som kan forklare?

                Comment


                • #9
                  Jeg ber deg innstendig om å få hjelp av noen som kan dette. Det er ikke å spøke med kobling av såpass store strømmengder som vi snakker om her. Det kan gå skikkelig galt om du kobler feil.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #10
                    Bare av ren nyskjerrighet.. Har du bilde av den forsterkeren?

                    Å noen papirer på mål effekt?

                    Hvor store er sikringen på den der?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er ikke ute etter å dra 9000 ut av den!

                      Snakka med en som sa jeg kunne koble den til 4 ohm og da kunne jeg klare det med det jeg hadde.

                      Kobler ingenting før jeg får med meg noen som kan dette, men det blir ikke før jeg har fiksa en del bak i bagasje rommet.

                      Kan ta og legge ut bilde senere når jeg kommer hjem , ThomasEK

                      Hvor store kabler burde jeg bruke på "the big tree" ?


                      Er helt ny på dette her, så kan nok bli en del dumme spørsmål og slikt desverre..

                      Comment


                      • #12
                        Selv om du forandrer belastingen (Ohm) Så trenger fortsatt forsterker godt me strøm. Så ville absolutt anbefalt deg å kjøpt inn et par batterier til.. Hint: Talaboy her inne selger unna agm batterier svin billig! 700kr stk. 2-3 sånne burde hjelpe på ihvertfall

                        Venter spent på de bildene jeg da

                        edit: Du burde ha 50-53mm2 kabler på thebig3 også.. Etter teorien så holder det med mye mindre på grunn av korte kabler osv.. Men hvorfor ikke være sikker når du først skal dra kabler

                        Comment

                        Working...
                        X