Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilke bolter er best til å lage tilkoblingsterminal i sub-kabinettet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvilke bolter er best til å lage tilkoblingsterminal i sub-kabinettet?

    Jeg kan ikke finne noe på forumet om dette temaet, det er nemlig noe jeg har undret litt på.
    Når jeg har bygget kasser har jeg stort sett enten benyttet noen ferdige plast-terminaler med kabelsko-kontakter på innsiden og skruterminaler på utsiden. Disse er jo lite egnet hvis man skal ha en meget solig konstruksjon, dessuten lite praktisk med flere DVC elementer i en kasse. Andre ganger har jeg bare drillet huller, slått knyte på kabelen, trukket ledninger igjennom og tettet med silikon/tilsvarende. Tenkte at det var på tide å legge opp noen skikkelige gjennomgående bolter for en bedre løsning hvor jeg kan koble til og fra høytalerkabler enkelt.

    Hvilke bolter leder egentlig strømmen best? Hvilke løsninger har dere her inne brukt i egne prosjekter?
    Jeg ser forøvrig for meg at forskjellige bolter kan ha varierende legering og dermed forskjellig ledeegenskaper.
    never enough!

  • #2
    Det optimale er vel Gull bolter



    Forresten link til hvor jeg fant de: http://www.beaducation.com/shop/inde...oducts_id=1410
    Last edited by ThomasEK; 14-01-2012, 00:09.

    Comment


    • #3
      Jaaa tenkte jeg skulle bestille de boltene, sammen med en sånn FM-sender til iphone og noen 6x9 til hattehylla bare for å toppa heile driten! Har hørt at hvis jeg bruker grønn tusj på CD'en så blir det ekstra bra lyd, ihvertfall når jeg ligger i bagasjerommet og putter hodet inni bassporten.
      never enough!

      Comment


      • #4
        http://www.mamut.net/controls/shop/s...d=67&subgid=70
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

        Comment


        • #5
          Originally posted by bass-freek View Post
          Jaaa tenkte jeg skulle bestille de boltene, sammen med en sånn FM-sender til iphone og noen 6x9 til hattehylla bare for å toppa heile driten! Har hørt at hvis jeg bruker grønn tusj på CD'en så blir det ekstra bra lyd, ihvertfall når jeg ligger i bagasjerommet og putter hodet inni bassporten.
          Var ikke ment som så mye tull akkurat.. Gull leder strøm bedre enn kobber. Men leste etterpå at de var litt små de boltene.. Å store blir vel dyre

          Comment


          • #6
            Ta deg en runde på haldorsen i sørreisa, så finner du nok en del kobber bolter, sist gang jeg var der lå det noen gamle rele stasjoner fra forsvaret med mye kobber i.....
            Remi Lilleng

            Comment


            • #7
              Vi snakker her om en høyttaler. Ikke et kraftverk. Bruk helt vanlig rustfrie bolter A2. Eller syrefast A4. Så ruster de ikke. Du vil aldri klare å høre eller måle forskjellen på kobber og edelstål til dette bruket
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Eventuelt eksosmanifold pinnebolter med tillhørende kobber mutter koster vel de samme som vanlige skruer
                Lars Ole Spitalen
                bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                anlegg: DD, mtx, kenwood
                skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

                Comment


                • #9
                  m5-m6 rustfrie/syrefaste bolter fungerer bra det.koster deg rundt 100-150 kr for 1 eske med bolter og muttere og skiver på biltema
                  er ikke gal pris når en tenker på pris pr.terminal en lager åsså bare bruke runde kabelsko til å feste med


                  mvh kim

                  Comment

                  Working...
                  X