Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker blinker, sub spiller ikke + dynamostøy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker blinker, sub spiller ikke + dynamostøy

    Hei.

    Har nettopp fått montert stereoen min i nye bilen. Hatt de samme komponentene i 2 tidligere biler også.
    Aldri hatt noe tull med det tidligere, og det fungerte perfekt i en hel dag. men så:

    Var ute og kjørte, og plutselig forsvant lyden fra suben. Samtidig dukket det opp en høylytt dynamostøy og lyset i Alpine forsterkeren begynte å blinke. Virker ikke som om den blinker i noen bestemt takt.
    Lyden har kommet tilbake et par ganger, men forsvunnet igjen etter noen sekunder.

    Hva søren?..

    Dårlig jording? skrudde løst og pusset vekk all lakken i ettertid, men hjalp ikke. Er festet i karroseriet inn-under bagasjerommet.

    Lite strøm?..

    Nye, tykke og skikkelige kabler. Hjalp ikke å lade opp batteriet i natt.

    Sjekket ledningene inne i basskassa, og det ser greit ut..

    Noen forslag?

    Signalkabel og strøm fra motorrom er strekt på hver sin side..

  • #2
    brudd på signal kabler eller remote?

    Comment


    • #3
      Brudd på sikringa på plusskabelen? Hadde de i en tidligere bil, å da kom musikken i takt med dumpene
      Lars Ole Spitalen
      bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
      anlegg: DD, mtx, kenwood
      skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

      Comment


      • #4
        hmm, får undersøke litt nærmere når jeg har tid. dynamostøyen forsvinner forøvrig når jeg drar ut signalkablene fra forsterkeren. men har jo dratt 2 ledninger, i tilfelle jeg skal montere 4-kanalen også, Så kan jo sjekke om det er samme problem på den andre hvertfall : )

        Comment


        • #5
          Samme hvilke av signalkablene som brukes.
          Merket nå at støyen forsvinner når jeg spiller cd, og kommer tilbake på f.eks aux. bassen er konstant borte.

          Kanskje det er spilleren?

          Comment


          • #6
            Vi har spiller du kan låne med deg ut i bilen og teste.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              det kaller jeg service


              mvh kim

              Comment


              • #8
                Takk for tilbudet ! men har et par andre spillere.

                Testet med en Sony Xplod spiller nå, akkurat samme problemet. men nå virker det som at det blå lyset i forsterkeren blinker i helt jevn takt.

                Comment


                • #9
                  Skal prøve å strekke en kortere og enda tykkere jordingskabel i morgen. Men om det ikke hjelper, kan det tyde på at forsterkeren må fikses?

                  Comment


                  • #10
                    Jordingspunkt syntes jeg det lukter beltefestet ville jeg prøvd ut
                    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                    Comment


                    • #11
                      får vel prøve på det. Men tror igrunn det er for dårlig kabelsko på batteriet + litt herpa sikring.

                      Comment

                      Working...
                      X