Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koble 4 ohm sub i 2 Ohm på forsterker som er stabil ved 1 Ohm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koble 4 ohm sub i 2 Ohm på forsterker som er stabil ved 1 Ohm?

    Hei.

    Har en Kicker L7 12" 2x4 Ohm sub som jeg fikk i posten idag. Skulle egentlig ha 2x2 Ohm versjonen men fikk feil.

    Åsså har jeg en forsterker som er stabil ved 1 Ohm

    http://ljudia.no/bilstereo-s82121/sl...1500d-p333165/

    Jeg kan jo koble subben slik at jeg kjører den på 2 Ohm, har dette noe å si på forsterkeren?
    Siden den er "stabil" ved 1 Ohm?

    Må bare spørre for å være sikker.

  • #2
    Hvis du bestilte på nett, så har du 2 ukers returrett og kan jo sende tilbake og bestille rett versjon...

    2x2Ohm kan kobles til enten 1 eller 4 ohm, så hvis forsterkeren tåler 1Ohm kan du gjøre det, men forsterkeren har mindre strømreserver i 1Ohm, så det kan kanskje høres noe anstrengt ut når du skrur opp. Jeg ville byttet til 2x4Ohm versjonen, men ikke sikkert du vil merke noe forskjell i praksis...

    Comment


    • #3
      Ja, jeg vet jeg har returrett, men jeg vet ikke om det er vits?

      Så det beste er bare å beholde den? Er vell egentlig ikke noe vits å bytte da denne forsterkeren har over 900 watt RMS i 2 Ohm? Har jo ikke bruk for noe mer.

      Comment


      • #4
        Ahh, jeg missforstod, du skulle bestille 2x2Ohm for å kjøre i 1Ohm, og fikk 2x4Ohm? I såfall hadde jeg ikke byttet nei, bedre å la forsterkeren ha litt overskudd

        Comment


        • #5
          Ja, jeg har 2x4 Ohm nå, tror bare jeg skal beholde den.

          Men det jeg lurer på er at det står at forsterkeren er stabil ved 1 Ohm, har dette noe å si?

          Comment


          • #6
            Nei. (Titegn)
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

            Comment


            • #7
              Jo lavere ohm, jo større belastning for forsterkeren (0 ohm er kortslutning), og ikke alle forsterkere som liker lavere last enn 2 eller 4Ohm, så derfor pleier de å spesifisere laveste ohm den er stabil på, men bare fint om en har høyere ohm på element da det blir lettere for forsterkeren, og den får mer strømreserver.

              Comment

              Working...
              X