Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overhale dynamo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Overhale dynamo?

    Bilen i garasjen som skal bli god bil til våren trenger kanskje litt mer strøm når Helix'en skal inn

    Har en extra dynamo i dele eskene, så lurte på om dette er noe jeg kan overhale selv? Og er det mulighet til å bytte ut noen deler så den gir mer Amper?

    Litt grønn på akkurat Dynamoer så kunne vært greit med noen tips

  • #2
    uten å si noe sikkert, så tror jeg ikke du får modifisert den selv, tror viklingene i dynamoen må bygges om, og det kreves det kompetanse til, og ikke minst utstyr, da disse trolig må vikles om med andre tykkelser på lederne
    VW Golf 4
    Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
    Simen Sormbråten

    Comment


    • #3
      ok Men ellers da, er det noe jeg kan gjøre.. f.eks. Rense den/vaske den? Hvilket middel evt?

      Tenkt å bytte spennings regulatoren ihvertfall å se over tilkoblingspunktene at de er hele å fine...

      Comment


      • #4
        Matador her på forumet har skrevet en del om dynamo, forklaringer og bilder på ett annet forum, du finner link i signaturen hans
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

        Comment


        • #5
          Er det en Bosch dynamo med løs regulator så selger vi justerbar regulator for 199,-. Da kan du selv justere ladespenningen til det du vil.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Men selve spenningen skal vel ikke overstige 15 volt? Med tanke på resten av det elektroniske..

            Comment


            • #7
              Originally posted by shammers View Post
              Matador her på forumet har skrevet en del om dynamo, forklaringer og bilder på ett annet forum, du finner link i signaturen hans
              Tusen takk Skal sitte meg ned å lese igjennom i kveld..

              Comment

              Working...
              X