Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 2007 - grønn leder eller ikke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Golf 2007 - grønn leder eller ikke?

    Go morgen.

    Jeg sitter uti garasjen nå og skal montere en Pioneer AVH-2300 DVD

    Har ETT kjempeproblem --

    den LYSEGRØNNE lederen som skal gå til håndbrekket..

    MÅ jeg koble på den? Kan jeg ikke bare legge den fast på jord?

    (hva gjør den egentlig??)

    Tusen takk!

  • #2
    jo det kan du.
    Er egegtlig meningen at du skal ha på handbrekket for å se video. legger du den fast på jord kan du se video hele tiden.
    det er trekkpoeng i eventuel "multimedia" konkuranser
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

    Comment


    • #3
      Originally posted by jonnyen View Post
      jo det kan du
      Takk for det.

      Jeg skjønte det var noe med Videon...
      Jeg skal vel ikke på noen konkuranse med vår familiebil, kun få til et vellydende musikk og video anlegg for oss.

      Da setter jeg lysgrønn rett på jord, bryr med ikke om "brekket", ok?

      Så var det et problem jeg her bestemt meg for å gjøre enkelt;
      -- CANbUS adapteret. Det koster tusen krona hos Møller, det halve hos normale deleforhandlere.

      jeg har IKKE kjøpt det.
      jeg kommer til å bruke et standard fakra (?) til Pioneer ISO (uten canbus).

      OK?

      Har spurt en del fagforandlere om dette, de sier jeg kun trenger canbus hvis jeg har navigasjon.
      Det trenger vi ikke, ikke har/ hadde vi de femtusen ekstra for den dingsen -- vi bor laangt utpå landet og har ingen planer om bykjøring med vår lille Golf :-))

      Comment


      • #4
        det går sikkert bra, må vel ha canbus adapteret for at eventuel rattfjernkontrol skal funke tror jeg men er ikke sikker.
        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

        Comment


        • #5
          var ikke mange 100 lappene jeg betalte for å få ratt funksjonene (til radio) på min golf fra bilradiospes.

          Comment


          • #6
            Tusen takk

            Originally posted by jonnyen View Post
            det går sikkert bra, må vel ha canbus adapteret for at eventuel rattfjernkontrol skal funke tror jeg men er ikke sikker.
            Tusen takk for gode svar!

            Da går jeg uti garasjen og monterer ferdig, med lysgrønn leder til jord og fakra uten canbus....

            Jo, jeg skjønner nok at jeg er på feil forum, jeg er blitt for gammel til slik mekking, men et verksted besøk ville betydd ingen som helst lyd i bilen vår til jul, synd, det vile blitt for dyrt. Så her må nok de gråhårede til pers med skrujern og pelskåpe....

            Rattfjernkontroll?

            Hva slags moderne greier er det?? Har bare et enkelt ratt i Golfen vi, sånn med berte midt i....

            Comment


            • #7
              Haster!!

              Godt med pels uti garasjen no, en minus grad -- ikke perfekte forhold nei :-)

              Da har jeg fjernet den gamle radion.

              Og sitter med et nytt problem jeg slett ikke forutså :-((

              Golf radio har jo TO ! Antenneplugger !

              --- en hvit og en lysebrun
              de sitter like ved hverandre

              og dermed TO antenneledninger !

              Pioneer har som kjent bare en....

              Hva gjør jeg nå?

              Plugger meg inn på lysebrun eller hvit?


              PS
              Brukte isskrapa for å knekke opp dashboardet -- hva bruker du?

              Comment


              • #8
                Hurra

                Da er det gjiort! Satte lyesgørnn leder på jord.

                Pioneren spiller som en gud! Å så vakkert!

                Radion støvsugde nettet og tok inn en drøss stasjoner klart og fint, bl.a. en lokalradio fra byen i nærheten. Fine greier!

                Mest glæde vekte det da Iphonen ble plugget inn (med den dyre Pio kabeln) --- da fikk jeg et valg som heter "app modus" på displayet. Og jeg starter Spotify, det tok den ja, og presenterte mine spillelister med riktig coverart og all info jeg får fra Spotify..... det hadde jeg aldri trodd ville fungere


                Skrudde sammen alt i hop igjen uten en skramme. Satte på batterien.
                Da fikk jeg nytt problem, radion vil ikke slå seg av!

                Jeg må ta av batterit når jeg parkerer for natta,

                hvmm hva har jeg koblet feil nå da?

                Comment


                • #9
                  hmm.. sjekk med det koblings skjemaet.. har vel feilkoblet remot kablen(tror jeg det heter) eller kanskje noe med antenne pluggene??

                  det finnes plastikk verktøy som brukes på intereør, kan fåes på biltema

                  Comment


                  • #10
                    sukk .....

                    Originally posted by Noobdelux View Post
                    hmm.. sjekk med det koblings skjemaet.. har vel feilkoblet remot kablen(tror jeg det heter) eller kanskje noe med antenne pluggene??
                    Jeg skjønner ikke; "det koblingskjema" ??? "feilkoblet remot" ???

                    Jo - jeg hadde bare EN antenneplugg på adapteret, den sattte jeg i hvit.
                    Og fikk utrolig god mottagelse (i forhold til den gamle radioen).
                    Last edited by MorÅse; 08-12-2011, 00:18.

                    Comment


                    • #11
                      En spiller har som regel tre strømtilkoblinger:

                      Svart -> jord
                      Gul -> 12 V
                      Rød -> 12 V fra tenning

                      Du har sannsynligvis koblet rød på fast 12 V.
                      Bmw e34 520:
                      Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tofter View Post

                        Svart -> jord
                        Gul -> 12 V
                        Rød -> 12 V fra tenning

                        Du har sannsynligvis koblet rød på fast 12 V.
                        Hmmm....

                        Jeg fikk flg fra en venn i England:

                        "If it does not turn off it means you have permanent 12volts on both the red
                        and yellow wires. You need to make sure that the red wire dies when the
                        ignition is turned off. If no then the cars wiring is supplying 12volts to
                        this and needs to be rewired.
                        "


                        Javel, dette var altså ikke noe rett fram operasjon allikevel...

                        ISO adapteret som jeg kjøpte -- som SKAL fungere på MIN Golf -- funker likevel ikke :-(


                        Hva gjør jeg nå?

                        a) Kjøper nytt adapter fra en annen butikk i håp om at det er koblet annerledes ?

                        b) Setter igang og kobler om adapteret selv?

                        Comment


                        • #13
                          Han sier jo akkurat det samme som meg.

                          Jo dette er rett frem, det er snakk om å ha frem spilleren og flytte noen kabler. 5 min arbeid.
                          Bmw e34 520:
                          Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                          Comment


                          • #14
                            Jo, ja han sier det samme. Det er det fine, da er jeg sikker på hva som bør gjøres....

                            Men har du prøvd på en GOLF ?

                            Dumme meg, monterte FERDIG radion før jeg fant ut dette

                            Det å "ha ut radioen" tar en drøy time på en Golf, og en time tilbake -- skal det gjøres PENT uten å ødelegge dashboardet /eller miste endel klips....

                            Bilen er ikke kjørbar mens du holder på med å ha ut radioen.

                            Spørsmålet er nå, skal jeg begynne å demontere dashbordet igjen. Hvor skal jeg koble om, på adapter sida eller bilsida. Er det "mer" som skal gjøres. Osv, osv....

                            Comment

                            Working...
                            X