Announcement

Collapse
No announcement yet.

delefilter: pluss fra ene utgangen og minus fra en annen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • delefilter: pluss fra ene utgangen og minus fra en annen?

    funker det å bruke et 3 veis delefilter i et 2 veis system?
    Tenker da på å ta pluss fra "Kickwoofer" utgangen og minus fra "midwoofer" utgangen til ene elementet og "Tweeter" til diskanten slik som vanlig. hvilkne konsekvenser vil dette få?
    Mvh Ole Jonny
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

  • #2
    Det er nok heller tvilsomt..

    Comment


    • #3
      Må si meg enig med zxsonnyxz der.

      Dessuten er minus mest sannsynlig den samme på alle tre, og fungerer som jord.
      I så fall blir konsekvensen at du får den filtrerte lyden fra "kickwoofer"- og "tweeter"-utgangene, men ikke fra "midwoofer"-utgangen.
      Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
      Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

      Comment


      • #4
        Originally posted by costeau View Post
        I så fall blir konsekvensen at du får den filtrerte lyden fra "kickwoofer"- og "tweeter"-utgangene, men ikke fra "midwoofer"-utgangen.
        Takk! det ga logikk i henhold til hvordan det hørtes ut
        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

        Comment


        • #5
          Det er helt SKREMMENDE å se at folk uten den fjerneste anelse greier å råde folk på denne måten. Å mene at "minus" på et delefilter mest sannsynlig er den samme på alle tre og fungerer som jord er helt horribelt. Makan!

          Har man den minste anelse om hvordan slikt fungerer så vet man godt at dette ikke fungerer som noe jording. Kjenner jeg ble skikkelig irritert når jeg leste dette.

          Konstruktivt:
          Nei, prøv heller å skaff et filter beregnet på 2-veis oppsett. Sånne ghettoløsninger funker ikke
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Balanserte utganger?
            Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
            Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

            Comment

            Working...
            X