Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sprekk i membrane på RF P2 subwoofer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprekk i membrane på RF P2 subwoofer

    Subben gjelder en dobbelspola RF P2 sub på 250w rms.

    Oppdaget her omdagen at membrane? (gummien rundt elementet) hadde sprukket 3-4cm..
    Trykte inn elementet og hørte at det spraker når jeg trykker det inn, men det spiller enda..
    Så antar at den ene spolen har tatt kveld og at elementet egentlig bare er og kaste?
    og når jeg spiller høgt, så kommer det en sinnsykt ulyd i fra det

  • #2
    Gummikanten rundt heter oppheng, ikke membran. Membran er den store koniske flaten som settes i bevegelse når elementet ditt får signaler fra forsterkeren. Ved sprakende eller skrapende lyd har du nok ødelagt spolen trolig. Tror neppe jeg ville brukt penger på reparasjon, men hør om noen andre på forumet har et tilbud på det.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Originally posted by bass-freek View Post
      Gummikanten rundt heter oppheng, ikke membran. Membran er den store koniske flaten som settes i bevegelse når elementet ditt får signaler fra forsterkeren. Ved sprakende eller skrapende lyd har du nok ødelagt spolen trolig. Tror neppe jeg ville brukt penger på reparasjon, men hør om noen andre på forumet har et tilbud på det.
      Var sånn det var ja ang navn på komponentene.. Er vell bedre og bruke pengene på et nytt element ja

      Comment

      Working...
      X