Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke lyd ut av PXA-H701

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke lyd ut av PXA-H701

    Jeg bruker en iva-d106 som jeg kjøpte fra simso her på forumet. Denne er koblet med AiNet-kabel (eller hva det nå heter) til PXA-H701. Pr nå er kun subwoofer koblet på RCA-utgangen. Jeg har strøm inn på forsterkeren men får ikke lyd ut av "prosessoren". Får ikke justert volumet på kontrolleneheten til PXAen, kun¨ymse justeringer i setup. Defeat er satt til off.
    - Dette var avanserte greier må jeg inrømme. Kan noen fortelle meg om dette kan være et innstillingsproblem eller hva det kan være?
    never enough!

  • #2
    Ai-net er styrekabel.. du bør bruke en optisk kabel mellom spiller og DSP for lyd
    Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
    Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
    Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
    -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

    Comment


    • #3
      Originally posted by Crazytaxi View Post
      Ai-net er styrekabel.. du bør bruke en optisk kabel mellom spiller og DSP for lyd
      Den optiske kabelen overfører bare lydsignaler når kilden er digital, altså cd.
      For alle andre kilder brukes AI-net til å overføre lydsignalene.

      bass-freek: Hør med selger om du må gjøre noen innstillinger på spilleren for at den fungere med H701 (er en liten knapp bak monterings'huset' til spilleren som må settes til "jeg bruker ekstern prosessor" for at det skal fungere.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Takker for kjapp respons. Kom nettopp inn fra garasjen...
        Jeg kobla opp optisk. Da fikk jeg "digitalt VU-meter" som indikerte musikksignaler i displayet på kontrollenheten til prosessoren. Så de "snakker sammen" nå. Fremdeles ingen lyd ut riktignok.
        never enough!

        Comment


        • #5
          Sørg for at systembryteren på baksiden/undersiden står på EQ/DIV, og ikke NORM.
          NB! Koble bort strøm til spilleren først, hvis du må flytte bryterposisjonen!

          Noen spillere (som f.eks. min iXA-W407BT) har to slike brytere, så ta en grundig titt, selv om jeg bare kunne se indikasjoner på en slik bryter i instruksjonsboka til IVA-D106R.

          Deretter, sørg for at forsterker(e) er koblet på de egnede RCA-utgangene på PXA-H701, og ikke de som sitter på selve spilleren.
          Last edited by costeau; 12-10-2011, 18:07. Reason: Retting av stavefeil, utdyping av EQ/DIV-brytere
          Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
          Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

          Comment


          • #6
            Oh… Og vi er veldig gjerne interessert i å høre åssen det gikk (og hvor årsaken var, hvis det løste seg).
            Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
            Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

            Comment


            • #7
              Jeg fikk hjelp av selger over telefon i går. Han hadde satt bryterne til riktig posisjon. Det viste seg at det var noe så utrolig simpelt som en defekt signalkabel. Nå har jeg lyd i systemet og alt virker fantastisk sålangt.
              never enough!

              Comment


              • #8
                Godt å høre at det ordnet seg.
                Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
                Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

                Comment

                Working...
                X