Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av spiller - Audi A4 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kobling av spiller - Audi A4 2003

    Heisann.
    Har akuratt kjøpt en Audi A4 2003 modell, stasjonsvogn.



    Han som har hatt den før hadde bare kuttet alle ledninge og hadde ingen overganger å gi meg.
    Er mange ledninger og trenger å vite hvilke overganger jeg trenger for å få alt til å funke med min egen spiller. Er en Pioneer 4200SD tror jeg.


    Noen som har peiling? Kan laste opp bilder hvis det trengs..

    Takk for hjelpen, Erlend

  • #2
    2003, da har den vel canbus også. Har du halv- eller helaktivt system? Det kan stå bose på høyttalergrillene, men ikke på alle.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Det er ikke Boss anlegg i bilen. Men den har innebygd forsterker og subwoofer.

      Det er en rød kontakt, som jeg regner med er fra forsterkeren, også er det en svart boks, og vanlige kabler som skal i ISO kontakt... hva jeg trenger har jeg ikke peiling på. Vil bilder hjelpe?

      Takk for svar.

      Comment


      • #4
        Ikke Boss, men Bose

        Ja, bilde hjelper. Den rød kontakten er mini-ISO. Der sitter bl.a can-hi, can-lo, signal til forsterkeren og remote til forsterkeren.

        For å få liv i den orginale forsterkeren kan du bruke f.eks en slik adapter. Da bruker du spillerens linjeutganger til orginal forsterkeren: http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=232

        Og hvis det sitter en sort boks der i dag så er nok det canbus adapteret som gir deg tenningssignal for å skru spilleren av og på med tenningsnøkkelen. Og evt signal fra rattfjernbetjeningen.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Jaja, mente selfølgelig at jeg ikke hadde Bose!
          Skal få tatt bilder og lastet opp så fort som mulig.

          Comment


          • #6
            Hei igjen.

            Har postet bilder og slikt her, håper noen kan forklare meg hva jeg trenger slik at jeg får alt i orden!

            http://www.bilforumet.no/elektronikk...4-2002-8e.html

            Comment


            • #7
              Originally posted by Erlend92 View Post
              Hei igjen.

              Har postet bilder og slikt her, håper noen kan forklare meg hva jeg trenger slik at jeg får alt i orden!

              http://www.bilforumet.no/elektronikk...4-2002-8e.html
              Er bilens iso klippet vekk? Send meg epost adressen din på pm så skal jeg sende deg koblingskjema med stikkerplassering og farger å slikt

              Comment


              • #8
                Heisann.

                En liten oppdatering på denne,
                er enda uten lappen og bilen har stått stille så har ikke fått gjort noen ting med dette.

                Etter som jeg har fått hørt av folk jeg har spørt, er den svarte boksen til den forrige spilleren som sto i.
                Den røde kontakten er til handsfree og slikt, så den har jeg ikke bruk for.

                Så er problemet, jeg har alle de andre kablene der, uten noen kontakter som helst, untatt radio.
                Kan alt dette løses med vanlige universal iso koblinger for å få lyd i absolutt alle høyttalere? Trenger ikke lyd i den innebygde subben..

                Har kjøpt ny Pioneer spiller nå.

                Comment


                • #9
                  Hmmm.. nå blei jeg litt usikker her. har jeg glemt å sende deg koblingsskjema?

                  Comment


                  • #10
                    Det har du nok..

                    Sendte mail på PM, og her har du den en gang til: erlend@live.com

                    Siden jeg bare har kabler, kan dette løses med universal iso kabler? for å få lyd og liv alle høyttalerene og den innebygde forsterkeren?

                    Comment


                    • #11
                      Ups... sorry... da skal jeg prøve å få sendt de over til deg. Sub og bakhøyttalere blir drevet av forsterkeren som sitter i sub kassen Det finnes overganger å slikt som kan få til dette.

                      Comment


                      • #12
                        Takk skal du ha.
                        Ja, det vet jeg, men jeg mangler til og med kontakten overgangen skal i.. Hva gjør jeg da?

                        Comment


                        • #13
                          Hei igjen.

                          Får snart lappen tilbake og tenkte jeg skulle få dette i orden.

                          Fikk koblet på rød, svart og gul kabel, og da fikk jeg lys i spilleren. Skulle så begynne å koble på høyttalerene, og da jeg skulle teste etter å ha koblet en høyttaler på ville ikke spilleren slå seg på igjen.
                          Koblet denne fra hverandre igjen og prøvde igjen, ikke noe liv.. skjekket også over alle koblingene en gang til.

                          Hva kan problemet være?

                          Comment


                          • #14
                            har du målt om det er strøm der nå da? sett på om alle sikringer i bilen er hele
                            VW Golf 4
                            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                            Simen Sormbråten

                            Comment


                            • #15
                              Var bare jeg som var dum, en sikring som hadde gått.
                              Skal til å koble høyttalerene nå, men ser ikke om som audi har originale farger på disse. Noen som har kart over hva alle er til og fargene på de? Har ikke multimeter tilgjengelig, og prøvde å skulle bruke 1,5v batteri ista, men fant liksom ikke ut noen ting...

                              Comment

                              Working...
                              X