Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mister bass/bassen dempes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mister bass/bassen dempes

    Hei, har et problem her har KDC-6047U og alpine mrp-m2000 og det problemet mitt er at når jeg starter spilleren og spiller litt, så dempes bassen betraktelig sånn helt plutselig, så når jeg restarter spilleren ( drar ut lcd panaelet og setter tilbake ) så er bassen bra igjen, og så spiller jeg litt så forsvinner bra bassen ?

    Det er synnsykt irriterende, noen som vet hva som kan være galt? Må nesten levere det på garanti, men vet ikke hvilken er det no galt med spilleren eller forsterkeren ...

  • #2
    Har du prøvd å resette spilleren? Bak fronten så er det et lite hull. Bruk en kulepenn og trykk inn knappen noen sekunder.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Skal teste det ut i morra, takk for tipset!

      Comment


      • #4
        Jeg har akkurat samme problem med min Kenwood KVT-522DVD spiller og mrp-m1000 forsterker.. Jeg var innom Strømmen Bilradio i dag og de sa det kanskje kunne være strømmen til forsterkeren som kunne være problemet. Jeg har ikke testet å resette spilleren enda, tenkte meg ut å prøve dette nå.

        Har du fått testet dette m4sta?

        Comment


        • #5
          Har du prøvd å ta ett voltmeter og satt dette på 12V og jord bak fra forsterkeren og se om det blir noe forandring på volten da bassen demper seg?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Chris Saw View Post
            Jeg har akkurat samme problem med min Kenwood KVT-522DVD spiller og mrp-m1000 forsterker.. Jeg var innom Strømmen Bilradio i dag og de sa det kanskje kunne være strømmen til forsterkeren som kunne være problemet. Jeg har ikke testet å resette spilleren enda, tenkte meg ut å prøve dette nå.

            Har du fått testet dette m4sta?
            Hei, nei har faktisk ikke det. Har vært så forbanna på det der , har ikke hatt bass i bilen på ca 1 måned nå pga flytting osv trengte bagasjeplass.. Skal få gjort det i nærmeste fremtid, men frykter at det er samme problemet. Har du gjort det, og fiksa det problemet? hmm dette var rart at du også har det samme problemet liksom..

            Comment


            • #7
              Jeg testet restet for et par dager siden uten hell... fortsatt samme problem.
              jeg har målt strøm fra forstereren, både med motor i gang og kun tenning, før og etter bassen dør. ingen forandring på volten, 14,4V med motor i gang og 12V med kun tenning, før og etter den har blitt borte.
              frykter noe er feil med forsterkeren da

              Comment


              • #8
                Noe mer update?
                Orker ikke å vente mer egentlig, får ta hele kassa med til dynabel så får de se selv.
                Eneste som irriterer meg er at jeg ikke vet om det er no galt med SPILLEREn eller forsterkeren :P
                får vel ta med alt til dynabel så får dem se selv

                Comment


                • #9
                  Jeg har testet med en annen forsterker i det siste, bassen blir IKKE borte da.. Så min konklusjon er at det er forsterkeren som har tatt kvelden..

                  Comment


                  • #10
                    aha, da får jeg ta den med til dynabel for reparasjon. Er jo garantisak dette

                    Comment


                    • #11
                      Hatt forsterkeren på dynabel enda?

                      Comment


                      • #12
                        Har ikke det , må få gjort det i nærmeste fremtid. Har bare hatt så sykt mye å gjøre i det siste at jeg ikke har tenkt på det. Men skal gjøre det på mandag tenker jeg, skal gi deg oppdatering hvis de finner frem til feilen. Tipper jeg må nok levere den inn for sjekk og vente til jeg for tilbakemelding om hva feilen kan være

                        Comment


                        • #13
                          Har også en mrp-m1000 forsterker.
                          Bassen min blir dempet etter en time eller to med hard spilling pga forsterkeren blir for varm.. irriterende problem..

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by slippern View Post
                            Har også en mrp-m1000 forsterker.
                            Bassen min blir dempet etter en time eller to med hard spilling pga forsterkeren blir for varm.. irriterende problem..

                            Er det ikke bedre at forsterkern "trapper ned" når den blir varm, slik at den ikke blir FOR varm og kan ødlegges. Eller i værstefall gjøre bilen din om til aske?
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Jørgen
                              Har ikke lest hele tråden(bare to siste postene), men aner at det er Alpine MRP-serien det gjelder.

                              Har koblet anlegg med denne forsterkeren før. Hadde samme problem.

                              Det som var problemet, var at subelementene ga for lav last. Den vil da gå i protect eller gi lite lyd.

                              Ville derfor prøvd høyere last på forsterker.

                              Det kan stemme, har målt mine elementer og dem gidde ca 0.5ohm for lite i last..
                              3.50ohm ca.

                              Men hvordan få høyere last? Det oppsettet jeg har kan jeg velge i 1 eller 4 ohm.. og tviler på at forsterkeren liker 1ohm..

                              Men må uansett ta bort et av elementene da det er blåst til himmels nå, ene spolen er brent.
                              Da blir det bare 2ohm last, og da skal forsterkeren klare 1000w rms.. og elementet er på bare 250w rms..

                              Comment

                              Working...
                              X