Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emergency! ASAP! trenger hjelp! strøm til stereo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Emergency! ASAP! trenger hjelp! strøm til stereo!

    Hei

    Holder på å Skal koble til spilleren min (Pioneer P88rs), antenne koblingen kom borti ramma som holder cd-spiller fast. Kom litt gnist...

    Men nå er det ikke strøm i ledning fra tenning! Trodde det skulle være noe så enkelt som å bytte sikringen som gikk til Radio (nr. 22 under rattstammen) men dette hadde ingen effekt!

    Noen gode ideer om hva som er galt?!

    Bilen er en Polo 6n 1.4 Open Air...

    btw. har målt med Voltmeter på ledningen så vet at det er denne som er problemet!

  • #2
    Sjekke resten av sikringene først og fremst? Kan hende noen har koblet litt om i løpet av årenes gang...
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #3
      Har sett over alle :/ Er sånne gamle som du kan se inn i toppen på, å ingen som er gåen der heller... ?

      Comment


      • #4
        Spilleren som er død tipper jeg.
        Har du koblet til forsterker via RCA kontaktene bak?

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          Spilleren virker helt fint Har ikke kobla til noen forsterker ennå..

          Prøvde cdspillerr med gul innpå rød(omvendt gul/rød på et par VW biler), sånn at den får strøm hele tiden og virka fint da!

          Comment


          • #6
            Som sagt så har jeg målt meg fram med Voltmeter at det er tenning (rød kabel) som er død!

            Comment


            • #7
              Emergency! ASAP?

              Koble alt til konstant 12V da, og problemet er borte? Ellers får du ta feilsøking på det elektriske systemet på bilen din, om sikringene er i orden og det alikevel ikke kommer strøm i gjennom kablene.
              [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

              Comment


              • #8
                Originally posted by ThomasEK View Post
                Har sett over alle :/ Er sånne gamle som du kan se inn i toppen på, å ingen som er gåen der heller... ?
                Ikke alltid man kan se det der.. Kan ha røket i "roten" av sikringen...
                VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                Comment


                • #9
                  rart at det skulle skje, jord på ramma på spiller og ingen pluss strøm i antenne ledningen kunn jord så rart det skal gnistre der :S
                  spiller: pioneer p88
                  front: Hertz MLK 165
                  sub: polk sr104 x2
                  forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                  Comment


                  • #10
                    Kan hende det sitter en antenneforsterker i denne kjerra (det er jo tross alt V.A.G.)
                    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                    Comment


                    • #11
                      Du sier tenning og fargen rød. Da blir jeg litt usikker mener du konstant strøm eller tenning som du skriver. Sitter denne røde lednigen i bilens iso kontakt? Og hvor tykk er den?

                      Comment


                      • #12
                        Blei vel litt forvirrende det der.. På Polo'en (å mange VAG) så er ledningene bytta om, altså så må du koble rød på gul og motsatt på Din koblingen til Spiller.

                        Ledningen som er "defekt" eller ikke strøm på er gul og rød(burgunder) og går til første hakket på tenningen. Strømmen kuttes først når nøkkelen blir tatt ut av switch'en Men er strøm i sikringsholderen på sikring nr. 22 som skal gå til Radio og sigarett tenner. Så må verr en sikring eller noe imellom sikringsboks og stereo kontakten som er på bil? :s

                        Ja kan koble spiller til konstant strøm, men den Pioneer spilleren vil ikke skru seg helt av ved å trykke på Off.. Går bare i Stand by og klokke med lys i display, så da hadde jo batteriet blitt tømt.

                        Fikset det midlertidlig ved å koble meg inn på strøm til lysbryter i bilen men vil jo aller finne ut hva som har skjedd... Har ikke testa sigarett tenner ennå, så kan jo verr at det ikke er strøm her heller...

                        Men FY FAEN for en utroli forandring det ble med den spilleren!! Alt spilte mye tightere og mer presist + mye høyere!

                        Comment


                        • #13
                          Da fikk jeg litt mere input du har tatt kvelden på S kontakten. Litt usikker på om denne faktisk har sikring, jeg skal sjekke i morgen. Uansett så taler ikke denne så veldig mye strømgjennomgang og dette er ett vanlig problem når man kobler opp spiller uten å måle hva som er hva Jeg har byttet en del slike kontakter. I værste fall må du bytte tennings bryteren din. Men jeg skal sjekke angående sikkring i morgen

                          Comment


                          • #14
                            Tusen takk! Får håpe det ikke er så dyrt med ny da

                            Er dette noe som er "enkelt" å plugge fra en dele bil?

                            Comment


                            • #15
                              Tror nok du må bytte tennigs bryteren desverre, fant ikke noe koblingsskjema hjemme her nå, men jeg var ute i bilen min å kikket litt og der fant jeg ikke noen sikring. Og dette stemmer med det jeg husker. Sjansen for at denne bryteren er deffekt hvis du kjøper brukt er stor. Så enten kjører du ny eller så finner du en annen klemme 15 (acc) spenning på bilen din tipper ny bryter koster rundt 500kr og om det er lett å bytte kommer ann på hvor teknisk anlagt du er

                              Comment

                              Working...
                              X