Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med bass?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med bass?

    hei.la opp nye signal kabler for en kompis i stad.spilleren er en alpine cda-117ri.han ha 2 mono blokker av typen macrom 1500 et eller annet.koblet på 2 stk rf t2.front settet spiller normalt og bak høytalerene i dørene hans.men bassen er liksom ikke der den skal være.det trykker ikke sånn det gjorde.jeg skjønner ikke så mye av alpine spillerene da jeg for det meste har hatt pioneer.det trøkte mye bedre føre jeg skifta kabler men det var støy der og den forsvant når jeg byttet kabler.når jeg stiller opp på sub level så er det ikke så mye som skjer.hører bare bassen brummer litt.er ingen ulyder.er ikke så flink til å formulere meg.men har klikket på noen av instillingene til sub men ikke mye har skjedd.hva kan være grunnen til at dette ikke fungerer bra?virker som at bassen stopper opp et sted og ikke kommer fram.syntes dette er merkelig

    mvh kim
    Last edited by kimafro; 12-07-2011, 22:54. Reason: skrive feil

  • #2
    ingen som vet?


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Du har sjekket at det ikke har løsnet noen ledninger inne i kassa på elementene?
      Lasse Bass Tala
      Proud to be LOUD!!!

      Comment


      • #4
        det har jeg sjekket.er liksiom ingen ting som er galt med koblingene.for når jeg skrur gain opp til 0,2mv så basser det men er jo 4 volt utgang fra den alpine spilleren.må være noe instillinger på spilleren vel? har skrudd "volumet" til bassen fra spilleren på 15 altså max.men skal prøve med min spiller etterpå.har testet med alle utgangene også men er fortsatt litt lavere bass fra sub utgangen.alt annet spiller som det skal.han har hatt gain ganske lavt før og det har spilt greit.stilte lipp på den til 4v istedefor 6 som den stod på ca og det ble stooor forskjell på lyden.da rista hele bilen godt.men nå er det jo stikk motsatt.skasl da ikke ha noe å si å bare bytta kabler? aldri vært borti dette før


        mvh kim

        Comment


        • #5
          Om det er respons i elementene, tipper jeg du har koblet + / - på det ene elementet og - / + på det andre..

          Det vil spille, men "nulle ut" hverandres slag kan du si...
          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

          Comment


          • #6
            det var det første jeg sjekka.alt er bra der.men når jeg skrur opp gain mye så blir det bass.men den skal jo ikke stå så høyt som den gjør.er det jeg syntes er så rart.skal vel være en god spiller.for det var kobla på kun en utgang fra forsterker til forsterker og koblet til kun front.men når jeg brukte alle kanalene så ble det mindre bass i sub elementene for det skal jo ikek ha noe å si.prøvde med min spiller også pioneer deh-9300sd da spilte det faktisk litt høyere bass med samme instillinger.for front settet hans spiller bra og samme med høyt i dørene bak.

            mvh kim

            Comment


            • #7
              monoblokker på frontsett??
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

              Comment


              • #8
                nei nei.egen 4 kanals til det.hehe

                mvh kim

                Comment

                Working...
                X