Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye tynne dempematter fra Biltema. Noe å bruke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye tynne dempematter fra Biltema. Noe å bruke?

    Var innom Biltema i dag og så de hadde en ny type dempe-matter, myke og selvklebende ca 5mm tykke (størrelse ca 45x70cm) disse kostet latterlige 60,- pr stk. (Dette er IKKE de blytunge små stive asfaltmattene i A4 størrelse.)
    Jeg fikk ikke med meg om de var bytul eller bitumen desverre, og de ligger ikke i nettbutikken heller...

    Jeg er stadig på jakt etter måter å spare på i mine prosjekter og mener at Dynamat ikke helt klarer å rettferdiggjøre sin pris.
    Jeg tror nok at Dynamat lager bedre produkter og vil selvfølgelig bruke dette på dørene i bilen min. -MEN er de så mye bedre at det er riktig å betale 4 ganger mer for dempematte med det samme arealet?

    Har noen andre prøvd seg frem med disse "nye" biltema-mattene? Jeg tenker primært på å bruke dem til store flater i bagasjerommet i varebil osv.
    Hvilke produkter anbefales til å dempe lyd fra motoren med?
    Last edited by bass-freek; 06-07-2011, 15:11.
    never enough!

  • #2
    Marginalt billigere enn Silent Coat dempematter (190 kr/kvm vs. 225 kr/kvm): http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=473 Da vet du for sikkert at det ikke er noe jalla heller.

    Comment


    • #3
      At biltema mattene er 5mm tykke og IKKE har tyngde er motsatt av en god ting...

      Comment


      • #4
        Johan: good point!
        - Mente nok heller at de er relativt lette, da sammenliknet med et annet produkt fra Biltema som nevnt i posten. Litt tyngde er jo nesten alltid bra i lydsammenheng men jeg er ikke interessert i 200kg ballast ii lasterommet i kun dempematter
        never enough!

        Comment


        • #5
          Jeg har alltid vært av den oppfatning at man får det man betaler for (noe det virker som du er klar over)... Har brukt Dynamat i hele bilen min fordi JEG mener det er det beste (ikke interessert å fyre opp i noen diskusjon ang. hva slags merke og bla bla bla som demper best osv) men STP og som nevnt Silent Coat er mer eller mindre samme ulla..

          Når det er sagt så vil nok mattene på biltema sikkert dempe noe, men om du må dempe med 2 lag for å bli fornøyd så blir det jo dobbel pris.

          Om prisen på Silent Coat som nevnt ovenfor stemmer OG det er noe allà samme kvalitet som Dynamat, så hadde jeg ikke vært i tvil.
          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

          Comment


          • #6
            Om man sammenligner rene specs, så er Dynamat Xtreme og Silent Coat begge laget av butyl, belagt med aluminium. Eneste forskjellen er at Silent Coat faktisk veier 3,1 kg/kvm kontra Dynamats 2,2 kg/kvm. Dermed er det "fare" for at Silent Coat faktisk er et bedre produkt Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg ikke har testet Dynamat, fordi jeg er såpass fornøyd med Silent Coat. Skal det finnes et lettere produkt å legge på, så må det legge seg selv Av all info jeg har funnet på div. fora på nettet, så er det kun vekt og materiale (butyl + alu) som er viktig, så da ser jeg ikke noe grunn til å bruke mer enn 2,5x mer penger på et merkeprodukt.

            Just my 2 cents...

            Comment


            • #7
              Biltema matter pleier å være helt ok til basis demping, men skikkelige merkene er lettere å jobbe med og ikke minst lettere å få av igjen om man vil det senere.
              Og med pris på Silent Coat nå så er det egentlig ingen tvil om hva som er mest for pengene.

              Gikk selv for tilbudet på Silent Coat, veldig bra "all round" demping og tro meg den lille esken det kom i veide mye
              Men 200kg, da skal det MYYYYYE demping til.

              Comment


              • #8
                Originally posted by BillyIdle View Post
                Om man sammenligner rene specs, så er Dynamat Xtreme og Silent Coat begge laget av butyl, belagt med aluminium. Eneste forskjellen er at Silent Coat faktisk veier 3,1 kg/kvm kontra Dynamats 2,2 kg/kvm. Dermed er det "fare" for at Silent Coat faktisk er et bedre produkt Jeg skal være så ærlig å innrømme at jeg ikke har testet Dynamat, fordi jeg er såpass fornøyd med Silent Coat. Skal det finnes et lettere produkt å legge på, så må det legge seg selv Av all info jeg har funnet på div. fora på nettet, så er det kun vekt og materiale (butyl + alu) som er viktig, så da ser jeg ikke noe grunn til å bruke mer enn 2,5x mer penger på et merkeprodukt.

                Just my 2 cents...
                Silent coat er kanskje det tyngre enn dynamat extreme pga det ikke er et rent butyl produkt. Selvom dette har blitt påstått tidligere. At det skulle være bedre enn dynamat i forhold til pris ser jeg ikke som relevant i alle sammenheng.
                I nabolandene er oppfattningen av silent coat noe annet. Produktet er bra og gjør det som det er ment for å gjøre, prisen er bra, men det er ikke alt som skinner som er gull.

                Nå holder jeg kjeft og ber dere nyte gatebil.
                Mvh
                J. Holm
                www.b2audio.com
                http://facebook.com/b2audio

                Comment

                Working...
                X