Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reparasjon av forsterker / fjerne høytaler terminal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparasjon av forsterker / fjerne høytaler terminal

    Hei

    Jeg har en RF T4004 som har en utgang som ikke fungerer helt som den skal. Lyden skurrer på den. Har tatt ut kretskortet, og det viser seg at når jeg bøyer forsiktig på terminalen så spiller den bra. Trodde først det var dårlig kontakt, så jeg loddet litt på kontaktpunktene, men det hjalp ikke.

    Deretter koblet jeg høytaleren utenom terminalen, men det skurret fortsatt, men ble borte om jeg beveget på terminalen. Så eneste jeg da kan forestille meg er at det ligger noe inni terminalen å delvis kortslutter.

    Problemet mitt er: Hvordan får man loddet ut terminalen? Den sitter på 8 punkter. Må man ha en spesiell type loddebolt?.

    Noen bilder (problemet ligger på den helt ytterste terminalen):







  • #2
    trenger ikke noe mere enn tinnsuger som jeg ser ligger ved siden av ampen for og demontere
    husk og legg å rengjør og legg på ny kjølepasta mellom transistorene og chassiet på forsterken

    Comment


    • #3
      prøvde å bruke den, men syntes det ikke var spesiellt effektivt. Kan det være at jeg varmet opp tinnet for lite?

      loddebolten min er bare 30w også, og jeg har bare en flat spiss til den. Mulig jeg burde fått en som er spiss og noe kraftigere? Virker ikke som jeg får tinnet til å smelte sikkelig rundt pinnene
      Last edited by trustno1; 02-06-2011, 16:41.

      Comment


      • #4
        du må bruke en 100watts lodebolt printkortet er 2 sidig og trqansporterer varmen veldig fort bruk gjerne en stor flatt spiss. MEN det er mest sansynlig brudd i overførringen til pluggen og hjelper lite å lodde... legg en liten stump ledning fra undersiden av kontakten og en kabel sko i enden? enklest og bedre løsning

        sorry, -den terminalen er med skruer ja da setter du stump ledningen inne i kontakten sammen med høyttaler kablen
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

        Comment


        • #5
          Tviler litt på det er brudd. Jeg har prøvd å koble høytaleren lang unna terminalen og får samme problem der. Men dersom jeg rikker litt på terminalen så blir det fortsatt bra. Eneste jeg kan skjønne vil påvirke i fra terminalen da må vel være om det ligger en kortsluttning inni der?

          Comment


          • #6
            Prøv og mål mellom kontaktene med et multimeter mens du rikker på terminalen. Høres jo mer ut som det er brudd i en av banene på oversiden.
            Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

            Comment

            Working...
            X