Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rar lyd i bilstereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rar lyd i bilstereo

    Halla, jeg plages med at jeg har veldig rar lyd i stereoen min når motroren går. Men når jeg spiller når bare tenningen står på er lyden fin.
    Noen andre som har opplevd noe sånn? kan det være noe støy?
    Last edited by J.T.; 25-05-2011, 20:05. Reason: Fiksa et par skrivefeil :)
    88-Volvo 740
    Kenwood
    Rockford fosgate
    Pioneer

  • #2
    Definer rar lyd? Er det en summelyd som følger turtall på motor? i tilfelle er det noe som kalles dynamostøy, søk på forumet på dette, så finner du løsninger på problemet.
    Sture Vedal

    Comment


    • #3
      Originally posted by chin View Post
      Definer rar lyd? Er det en summelyd som følger turtall på motor? i tilfelle er det noe som kalles dynamostøy, søk på forumet på dette, så finner du løsninger på problemet.
      nei ikke noe sånt, kan nesten hørres ut som bass elementene er sprengt..
      88-Volvo 740
      Kenwood
      Rockford fosgate
      Pioneer

      Comment


      • #4
        Dette problemet tror jeg at jeg har, for prøve og bytte litt tennings deler.

        TENNINGSSTØY

        Framkommer som en knitring i høyttalerne når motoren går. Problemet er som oftest slitte tennplugger eller fordeler.
        LØSNING:

        # Skift tennplugger, helst til E-merkede med innebygget motstand.

        # Skift fordeler. Skjermede fordelere finnes også på markedet.

        # På eldre biler kan man prøve en kondensator fra + på coil til jord.
        88-Volvo 740
        Kenwood
        Rockford fosgate
        Pioneer

        Comment


        • #5
          dette punktet er bare tull...

          "# På eldre biler kan man prøve en kondensator fra + på coil til jord."

          da skal bilen være fra før WW 1... da elstrer de mye radio støy og dette blir eliminert i 99,999999999% av forsterkerne som har pseudo balanserte innganger -noe som 100% av alle merker og modeller bruker siden 90 tallet.... og det som skulle ha kommet sammen med batt spenningen blir eliminert i PWM strømsforsiningen. Om anlegget påvirkes at de andre pun ktene har du en elendig skjerming i kablene i extrem stor grad.

          Les det som er skrevet mange ganger før, da feilen du har -om den følger turtallet- er forårsaket av feil i inngangene eller kortslutning i jordings punktene i utgangene. Pioneer er jo mest kjent for den feilen.

          Ellers beskriv hva du har av anlegg og håp at andre gidder å hjelpe deg med å svare de samme spørsmål som er blitt nevnt 100 ganger før
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment

          Working...
          X