Announcement

Collapse
No announcement yet.

High/Low Converter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • High/Low Converter

    Hei!

    Har en Hiace jeg har satt en liten aktiv subwoofer fra Cube i under setet.
    Jeg har toyota original spiller med navigasjon (Toyota TNS 600). Spilleren har ikke RCA utganger så jeg fikk fortalt at jeg kunne bruke en High/low converter fra spilleren og til signalkabelen til subben, så jeg dro til bilstereospesialisten å kjøpte en stk lik denne:


    Hva har jeg?:
    Toyoya TNS 600 spiller
    High Low converter
    Cube Subwoofer kjøpt på BilXtra
    3 m Signalkabel RCA


    Kan noen hjelpe meg med riktig måte å koble til denne?
    Kan nevne at jeg har prøvd x antall timer nå, mens beste resultat ble at subben fikk noe forvrengt lyd men bare da jeg satte volumet relativt høyt på spilleren. På lavt volum får jeg ikke noe signal.

  • #2
    Det skal være rimelig plankekjøring å koble opp. Du henter signal fra høyre og venstre høyttaler i f.eks dashbordet og kobler inn på konverteren. Sikker på den Cube bassen ikke har high-level innganger?
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      høy/lav

      Tingen er vel egentlig at jeg har lite eller ingen peiling på bilelektronikk og kanskje enda mindre på bilstereo, så jeg vet ikke hva høy/lav egentlig vil si.

      Bak på Cuben er det en stk ISO kontakt og en stk RCA (hvit/rød).
      Er det slik at jeg egentlig ikke skal koble med RCA kontakter og koble meg direkte fra isokontakten som fulgte med Cuben? Ut fra den går det jord, remote og signal Høyre+/- og Venstre +/-

      Comment


      • #4
        Ja, bruk det som kommer ut fra ISO. Der skal høyttalerkablene inn på høyttalerne foran i f.eks dashbordet, sammen med høyttalerkablene som kommer fra spilleren.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Hehe, om det er så enkelt som det så kan jeg ikke gjøre annet enn å le.
          Har drevet med rakettforskning i Hiacen de siste kveldene nå, så da blir tilbake til start. Får ta turen innom biltema i morgen å kjøpe litt signalkabel (ingenting fancy, men duger sikkert..).

          Takker sålangt for hjelpa Pål!

          Comment


          • #6
            Du trenger ingen signalkabel. Du kan heller pakke inn den adapteren du har kjøpt og gå tilbake med den og få igjen pengene. Så kobler du høyttalerkablene direkte inn i bassen, siden den har innebygd konverter.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment

            Working...
            X