Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anlegg i russebil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anlegg i russebil

    Hei.
    Er ny her på forumet, men trenger litt hjelp.

    Jeg holder på å hjelpe noen kompiser med å sette inn ny spiller i russebilen.
    De hadde da kjøpt ny spiller som de måtte koble opp, men fant ikke ut av ting selv.
    Den er nå koblet opp, men den vil ikke slå seg på. Jeg klarer å få på displayet en liten stund men ikke noe lenge.
    Også funker kun mat-ut knappen.

    Jeg lurer da på om det er et problem med spenning/strøm eller hva det kan være.
    Det skal være 2 batterier som driver anlegget osv.

    Mvh
    Martin

  • #2
    kan ha noe spennings problemer. målt spenningen da?
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Målte kun spenning før jeg koblet til anlegget. Da hadde jeg 12,4 V om jeg ikke husker helt feil. Men har ikke målt mens anlegget er tilkoblet. Skal ta å få gjort det i løpet av de nærmeste dagene.

      Comment


      • #4
        har du det på begge plussene? (hvis du ikke kjører alt på en da) målt til det samme jordings punket du bruker nå da?
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #5
          du kan jo også strekke en pluss kabel rett fra bateriet. men husk å koble en sikring på kablen da

          Comment


          • #6
            siden cd-matingen fungerer, men du får ikke lys i spilleren, har du ikke strøm på den rød ledningen bak på spilleren. Den gule skal ha konstantstrøm til batteri, og den røde skal til tennin. Men siden dette er russebil og de sikkert vil spille musikk selv om bilen ikke går, så kobler du både rød og gul kabel til konstantstrøm
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Og sett på en bryter på den røde kabelen. Og denne setter du et sted hvor den kan lett nås, så slipper dere å trekke unødvendig strøm når dere ikke spiller.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                trekker den egentlig noe strøm da når du har slått den av? har mine plusser koblet samme på samme plussen.
                spiller: pioneer p88
                front: Hertz MLK 165
                sub: polk sr104 x2
                forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                Comment

                Working...
                X