Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulyd i Digital Designs 2515 d2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulyd i Digital Designs 2515 d2

    Hei

    Jeg har en Digital Designs 2515 d2 som jeg nettop har fått testet litt i bilen..

    Alt har fungert bra helt til i helga, da det ble pluttselig en stygg ulyd i subben..

    Basstrykket og alt er som det skal, eneste at den fæle lyden som kommer..
    På lav lyd, så er det helt fint.

    Virker som det er noe som har løsnet inni der..

    jeg bruker dynaBel BF7501 og Laster subben i 1 ohm. (2500w rms).
    Subben er på 750w rms.

    Har tatt ut subben av kassa og testet den her hjemme.


    Har prøvd å filmet en liten video av problemet: http://s439.photobucket.com/albums/q...nt=Problem.mp4

    Er dette bare en liten bagatell, eller må det recone til?(hvis det finnes da)


    Mvh Morten
    Last edited by lyd; 07-03-2011, 19:22.

  • #2
    eg ville tippe støvhetta som har gått opp i liminga en plass

    Comment


    • #3
      Hei..!

      Jeg var inne på tanken av noe sånt.
      det høres ut som det er der det kommer fra..!

      tror jeg skal dra og høre med bilradio service her i trondheim..
      håper å få fikset det der, veldig kjedelig

      Takk for svar Bassdal

      Comment


      • #4
        Skal rimelig mye til før disse løsner i limingen.. Er seff ikke umulig, men de er GODT limt.
        Om støvhetta er løsnet, så ser du det lett...

        Høres ut (iflg. videoen) som om spolen/spolerøret kommer i mekanisk kontakt med magnetgapet. Det kan skje at den har blitt så varm, at limet som spolen er limt med har svellet, eller at spolen har fått en skade, uten å ha brent av. Du kan se inn til spolen på oversiden av magneten om du beveger membranet litt utover. Sjekk visuelt, så kan det være at du ser årsaken der...

        Sjekk også om spideren sitter skikkelig rundt hele, så ikke det er den som har røket.
        Joakim Skovlund
        dynaBel Tønsberg
        Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
        www.dynabel.no -
        dynaBel Tønsberg på Facebook

        Comment


        • #5
          Originally posted by dynaBel Tønsberg View Post
          Skal rimelig mye til før disse løsner i limingen.. Er seff ikke umulig, men de er GODT limt.
          Om støvhetta er løsnet, så ser du det lett...

          Høres ut (iflg. videoen) som om spolen/spolerøret kommer i mekanisk kontakt med magnetgapet. Det kan skje at den har blitt så varm, at limet som spolen er limt med har svellet, eller at spolen har fått en skade, uten å ha brent av. Du kan se inn til spolen på oversiden av magneten om du beveger membranet litt utover. Sjekk visuelt, så kan det være at du ser årsaken der...

          Sjekk også om spideren sitter skikkelig rundt hele, så ikke det er den som har røket.

          Subben er ganske ny, og jeg tror kanskje jeg har vært litt hard mot den i starten.(brukt maks 20 timer kanskje).
          Jeg har sjekket rundt alle ting på subben, og alt ser ut som det er som det skal, støvhetta ser fin ut, spideren sitter fast..

          Jeg er ingen proff med elementer og problemer, men jeg syns alt ser ut til og være som det skal fra utsiden..ingen ulyder om jeg dytter forsiktig inn og ut.


          Men hva er enkleste måte og fikse dette på? Må hele subben inn på reperasjon med recone og utskifting av mange deler..?
          Jeg tror noen som har peiling skal få se på saken, jeg er som sagt ingen proff

          Takk for svar Dynabel.
          Last edited by lyd; 09-03-2011, 19:27.

          Comment


          • #6
            har du gønna elemetet hardt en stund en kveld å så bare slått av annlegget plutseligt
            så kan spolen få seg et hopp av varme/kulden bør vell helst roe musikken ned litt roligt før en slår av helt
            kan være noe slikt så har skjedd om det er tilfellet ditt
            meen 2500watt innpå den er jo litt overkill te dagligt musikbruk
            fusion/audi system xIon/digitals design

            Comment


            • #7
              Jeg bruker alltid å roe ned musikken en stund før jeg parkerer..

              Overkill ? Eneste andre mulighet jeg har og koble er i 4 ohm, og da får jeg 750wrms til subben.
              Hadde sikkert vært bedre det, Men er litt for sent nå.

              Morten

              Comment


              • #8
                Originally posted by lyd View Post
                Subben er ganske ny, og jeg tror kanskje jeg har vært litt hard mot den i starten.(brukt maks 20 timer kanskje).
                Jeg har sjekket rundt alle ting på subben, og alt ser ut som det er som det skal, støvhetta ser fin ut, spideren sitter fast..

                Jeg er ingen proff med elementer og problemer, men jeg syns alt ser ut til og være som det skal fra utsiden..ingen ulyder om jeg dytter forsiktig inn og ut.


                Men hva er enkleste måte og fikse dette på? Må hele subben inn på reperasjon med recone og utskifting av mange deler..?
                Jeg tror noen som har peiling skal få se på saken, jeg er som sagt ingen proff

                Takk for svar Dynabel.

                Ta en tur innom Planet hifi, så kan Håvard ta en titt på det og evt. ringe meg.. Greit å ta en sjekk på det, før man kutter det opp og går for en reconing.
                Joakim Skovlund
                dynaBel Tønsberg
                Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
                www.dynabel.no -
                dynaBel Tønsberg på Facebook

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dynaBel Tønsberg View Post
                  Ta en tur innom Planet hifi, så kan Håvard ta en titt på det og evt. ringe meg.. Greit å ta en sjekk på det, før man kutter det opp og går for en reconing.

                  Det kan jeg sikkert gjøre vettu, jeg drar innom på tirsdagen og hører jeg..Tusen takk Joakim

                  Setter stor pris på at folk vil hjelpe meg, ikke noe artig når noe sånt skjer og man ikke vet hva man skal gjøre :\

                  Det blir vel sikkert billigst uansett å ta recone enn å kjøpe ny subwoofer..



                  Morten

                  Comment


                  • #10
                    Hva ble resulatet til slutt her da
                    Mvh
                    Ole Heen

                    Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                    Comment


                    • #11
                      Hei Heen Audio..

                      Jeg kjøpte meg 4 X 8" fra B2 Audio jeg, så jeg har faktisk klart å glemt av subben helt

                      Den ligger i esken sin her enda, med samme problem

                      Lyst å få den reparert og bygget kasse til den, siden det er en veldig spennende woofer..!

                      Morten
                      Last edited by lyd; 07-05-2011, 11:51.

                      Comment


                      • #12
                        send subben hit så skal jeg se over den, så evnt bestille opp recone fra dynabel (skal det selv til min DD3515)

                        og recone denfor deg
                        // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                        //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                        Mvh
                        Rune Kvaal

                        Comment


                        • #13
                          Du har Pm Rune

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by lyd View Post
                            Hei Heen Audio..

                            Jeg kjøpte meg 4 X 8" fra B2 Audio jeg, så jeg har faktisk klart å glemt av subben helt

                            Den ligger i esken sin her enda, med samme problem

                            Lyst å få den reparert og bygget kasse til den, siden det er en veldig spennende woofer..!

                            Morten
                            Okay
                            Ja du må få fikset den opp igjen, altfor god sub til og bare bli liggende Morten.
                            Håper det ordner seg da
                            Mvh
                            Ole Heen

                            Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                            Comment


                            • #15
                              Ja, jeg må få til det.. ganske kostbar er den også..

                              Har snakket med Hls (Rune Kvaal).. Skal møte han, så skal vi se hva vi får til

                              Comment

                              Working...
                              X