Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koble monoblokk på orginalspiller!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koble monoblokk på orginalspiller!

    Hei..
    Jeg har en Passat variant 05mod (3bg).
    Hovedenheten er en navigasjon/cd spiller (MFD).
    Skal begynne å bygge litt stereo i den, men ønsker ikke å bytte ut hovedenheten enda, så jeg lurer litt på hvordan jeg skal koble til en ekstra forsterker til denne. Jeg regner med det ikke er noen linjeutganger på denne bortsett fra AUX, muligens.
    I første omgang skal jeg koble til en monoblokk.
    Må jeg kjøpe ett høynivå adapter å koble til bak på spiller?
    Takker for all hjelp som forhåpentligvis kommer

    MVH
    Bless

  • #2
    Vet ikke om du har mfd el mfd2 men har du mfd2 kan denne brukes http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=1424-02
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Connection SLI2 fungerer veldig bra. Også gir den remote signal til forsterkeren, så du slipper å trekke signal fra tenninga.

      Eller du kan kjøpe en monoblokk med som takler høynivå inn. F.eks Cadence F700-1, som også har auto turn on/off. 2690,-, 1x800 watt RMS.
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


      Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

      Comment


      • #4
        Takker for svar
        Er selv usikker på om det er mfd eller mfd2, ettersom det bare står mfd på spilleren så antar jeg at det er bare mfd. Men lurer på om begge er såkalte quadlock "spillere"?

        Har du en link til SLI2'en?
        Ser på flere andre sånne kontakter at der ikke er rem ledning på de, og det er jo greit å ha for å sleppe ekstra arbeid.
        Monoblokk er ikke kjøpt ennå så det er jo en mulighet og kjøpe en som takler høynivå inn. Da er det vel bare og hente strøm/signal rett fra en høytaler?

        Comment


        • #5
          http://www.installbay.no/product/2122
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Hvordan kobler jeg til en slik på orginalspiller?
            Så skjønte jeg ikke helt det med den remoten. Er det slik at du strekker en egen remote ledning fra adaptere å bak til forsterker eller ligger det remote signale i linjeutgangen fra adaptere? Følte meg plutselig ganske grønn her

            Comment


            • #7
              SLI må ha strøm. Det kan du ta fra hvor som helst i bilen, stort sett. Så må du trekke en remote kabel fra SLI til forsterkeren. Høyttalersignal kan du f.eks ta fra høyttalerne bak, og koble strøm til SLI fra sigarettenner bak el.l.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment


              • #8
                Såpass.. Så enkelt å greit! Må nesten bare bestille en sånn å håpe at den gir gode signaler
                Takk for hjelpa!

                Comment


                • #9
                  Kom forresten over en plass her der dem mente at man måtte hente "signal" fra f.eks begge bakhøytalerne å inn til SLI'en.
                  Stemmer dette? Vil tørre å påstå at det ikke skal være nødvendig!

                  Comment


                  • #10
                    For å få stereo, så må du ta fra to høyttalere i bilen. Men for mono trenger du kun èn
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      Tenkte meg det ja! Takk for svar

                      Comment


                      • #12
                        Regnet nesten med det. Men igjen, så snakket jeg me en bilstereobutikk i dag å de mente at vis jeg hente fra f.eks begge bakhøytalerne så ville lydsignale bli ca 3db høyere, kan dette stemme?

                        Comment

                        Working...
                        X