Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynabel 7501 Kortsluttet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynabel 7501 Kortsluttet?

    Hei, Har en Dynabel 7501 som jeg har en mistanke om kan være kortsluttet.

    Her er noen måle resultater når jeg måler med multimeter på + - inngangene med "PIPDritten":

    Fra multimeterets + til + på forsterker og Fra multimeterets - Til - på Forsterker for jeg måleresultat : 1
    Fra multimeterets + til - på forsterker og Fra multimeterets - til + på Forsterker for jeg måleresultat : -1
    Og den piper no jævli på siste måling.



    Hva i granskauen mener den med det?
    Opel Vectra B
    Dynabel Soundstream JBL

  • #2
    hva måler du etter? strøm inngangene?

    satt multimeteret på didode test du eller?
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Originally posted by petteraldo View Post
      hva måler du etter? strøm inngangene?

      satt multimeteret på didode test du eller?
      ser slik ut ja - og + der du stikker kablene inn for og få spenning på forsterkeren.
      Opel Vectra B
      Dynabel Soundstream JBL

      Comment


      • #4
        da betyr det at det er kontakt den ene veien mellom pluss og minus, har en liten følese på at det skal være det, men denne lar jeg elektronikk vidundrene få lov og svare på.

        jokke kan sikkert svare deg, regner med han kjenner disse forsterkerene best
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

        Comment


        • #5
          "pippdritte" kan også være en "kontinuites" måler... alstå en ohm måler som pipper på ALLE fprbindelser med mindre verdi en 200ohm... diode tester pipper "bare en vei" men er det spenning på det du måler eller kortslutning vil det også pippe alle veier -og hvilken "innganger" er det du måler? RCA innganger? ellers vil som oftes også være igjen noe spenning i strømm inntaket en liten stund etter at du har koblet bort batt. spenningen...

          Beskriv det mye bedre og ikke minst fortell hvorfor du mistenker kortslutning -de som kan hjelpe deg vil faktisk ha konkrete og mest korrekte beskrivelse -ikke bruke tid på å gjette...
          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

          Comment

          Working...
          X