Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med spiller og strømmen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med spiller og strømmen?

    Hallo, jeg har kobla Annleg i bilen, av en eller annen rar grunn hadde jeg kobla strømmen til knappen til Coupe lyset , men men, den har jeg kobla så det er konstant strøm igjennom, Så til problemet: når jeg starter bilen så kommer det "Motor turtallets lyd" ut av høytalerne bak (6x9), og spillern vil ikkje skru seg på. Noen som har noen forslag? Kan det vere signal forstyrrelser? eller kansje jeg må flytte strømm ledningen til spilleren en anna plass?

    PS: Annleget funka litt, men når jeg fikk kobla til fram høytalerne og spilte med litt høy musikk så stoppa det plutselig og funke, og dette begynte og skje etter att jeg smalt 2 sikringer i sikringsboksen(Som jeg har bytta)
    Last edited by Ufsen; 17-01-2011, 17:34.

  • #2
    Hvorfor gikk de to sikringene?
    Virker som et sabla koblingskaos.. Gjetter vilt på dårlig jording flere steder.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Sikringene gikk fordi den ene ledningen til strøm brytern til coupe lyset traff ramma og jeg har prøvd og vri og sånt på alle sikringene. Skal prøve og fixe litt på dette snart ettersom jeg går på Bilskade og lakk som har ett stort verksted som jeg kan stå i kansje

      Comment


      • #4
        Hvofor koblet du strømmen via kupelyset?
        Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

        Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

        Comment


        • #5
          Rein dummhet.. skal koble om i mårra, men det går vell an og koble + og - rett til batteriet?

          Comment


          • #6
            Du kan jo selvfølgelig legge opp nye kabler fra + og - på batteri til spilleren, men dette blir unødvendig arbeid, siden det sikkert ligger der fra før av. Har du sjekket dette?
            Last edited by Gandulf; 26-01-2011, 00:26.
            Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

            Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

            Comment


            • #7
              ville kjørt en nye + fra batteri (med sikring) og kjørt remote til spilleren fra tenningen.

              dette kommer litt ann på hvrdan bil dette er og hvordan spiller. strømmen som ligger til orginal spiller er mest sansynelig alt for dårlig for den spilleren du skal sette inn og ville gjort som jeg sa.

              tror jeg ville prøvd dette, hvis du da fortsatt har støy burde du som sakt for skjekke alle jordinger til anlegget, tror det lukter litt spennings forskjeller her, eller kan det hende du har en veldig dårlig signal kabel.

              ps: tror grunnen til at den skrur seg av er at spenningen er for lav og den får ikke det den vil ha, har skjedd meg før med en gang musikken kom så restartet spilleren seg, og da viste det seg at det var altfor lav spenning (jord hadde detti av og fikk kun jord fra en dårlig jordet antenne)
              Last edited by petteraldo; 26-01-2011, 21:34.
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

              Comment

              Working...
              X