Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterker kutter i et par sekunder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forsterker kutter i et par sekunder

    hei jeg har nettop kjøpt meg en ny forsterker en Power Acoustik OVN1-4000D,
    men for øyeblikket så bruker jeg bare en bass jeg har liggende en rockford fossgate P1 S412.

    i hvertfall så har det seg sånn at forstekeren kutter i et par sekunder ved veeldi høy spilling
    kommer dette pga for lite strøm til forsterkeren?

    takker for svar

  • #2
    Mest sannsynlig, ja. Hvordan har du koblet alt?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      jeg har vel egentlig koblet en kabel som går fra + på batteri til + på forsterker, en - kabel som går fra minus på forsterker til karosseri, også har jeg en tynn kabel fra - på spiller til - på forsterker.
      Jeg har ikke oppgradert verken batteri eller kjøpt kondensator

      men det virket så merkelig med tanke på at det er så lite wattstyrke på bassen i forhold til forsterkeren, så trodde ikke det skulle være noe problem med strøm .. menmen jeg har ikke allverdens peiling når det kommer til annlegg

      Comment


      • #4
        tipper det er jordingspunktet ditt som er dårlig. hvor har du festet dette?
        har du skrapet deg ned til bart metall?
        er det "tykke" kabler du bruker?

        Har sett folk montere 30kv kabel på + og 2,5 på -.. det går heller dårlig

        Comment


        • #5
          tror ikke det skal være jordinspunktet, men jeg kan prøve å pusse litt ekstra rundt det punktet.
          vil ikke påstår at jeg har tykke kabler, har egentlig ikkje anelse hvilken tykkelse det er, men vil tro det er enten 4 eller 8 ga

          Comment


          • #6
            Er dette en typisk 4000 watts forsterker? Vel, da er det for dårlig med strøm Og å jorde rett i tynnplåten baki bilen er lissom ikke noe sjakktrekk lenger. Finn et GODT punkt baki, gjerne setebeltefeste, puss rent og skru fast! Husk å ha skikkelig kabling og, spesielt om det kun er 8G kabler.

            Og: at elementet sin "wattstyrke" er lav sier ingenting om strømforbruket, kun om hvor mye det elementet TÅLER Er tross alt forsterkeren som dytter på strøm her.

            Fiks kabling, sjekk batteritilstanden og oppgrader alt av kabling. Nevnte jeg god kabling? Fiks det!
            Mvh Tony
            - The only road to take is perfection itself

            Comment


            • #7
              ok det skal jeg gjør tusen takk for svar

              Comment

              Working...
              X